PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Wykorzystanie internetu w badaniach marketingowych | 55--64
Tytuł artykułu

Badania panelowe za pośrednictwem Internetu

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Ostatnio wraz z upowszechnieniem się dostępu do Internetu, rozpoczęto wykorzystywanie sieci jako narzędzia, za pomocą którego funkcjonuje (a często też jest tworzony) panel badawczy. Do najważniejszych zalet internetowych paneli badawczych można zaliczyć: znacznie niższy koszt badań niż w przypadku badań realizowanych w tradycyjny sposób, krótki czas realizacji badań i otrzymania wyników, interaktywność i bieżący podgląd wyników, możliwość łatwego wykorzystywania multimediów, dużą elastyczność (...) Celem opracowania jest przedstawienie głównych sposobów wykorzystania Internetu w badaniach panelowych, jakie prowadzone są w Polsce. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Crandall B., Decision Analyst 2000, s. 2-3, www.research.com
  • ePanel.pl
  • Górak M., 1.12.2004, Panel internetowy na 31,5 tysiąca osób, "Internet Standard", http://www.internetstandard.com.pl/news/73048.html
  • Gregor B., Stawiszyński M., Internet w badaniach marketingowych [w:] Badania marketingowe. Metody, tendencje, zastosowania, Mazurek-Łopacińska K. red., Zeszyty Naukowe AE, Wrocław 2003, nr 1004, s. 440-441
  • http://www.epanel.pl/nagrody.html
  • http://www.smgkrc.pl/pol/kanalykom/ntrack01.php
  • http://www.smgkrc.pl/pol/kanalykom/ntrack02.php
  • Kaczmarczyk S., Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa 2002, s. 199
  • Kuziak M., Pomiar działań marketingowych w Internecie - przegląd metod i problemów [w:] Marketing - handel - konsument w globalnym społeczeństwie informacyjnym, Gregor B. red., Folia Oeconomica UŁ, Łódź 2004, nr 179, s. 523
  • Łaszkiewicz A., Stawiszyński M., Rodzaje badań marketingowych i obszary ich wykorzystania w handlu elektronicznym, Studia i Materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą nr 3, Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą, Bydgoszcz 2004, s. 31
  • megapanel_PBI/Gemius, PBl/Gemius, Warszawa 2005, s. 6
  • Meller A., Górak M., Pokazujemy szczegółowe wyniki megapanelu!, http://www.internetstandard.pl/news/74396.html
  • Metodologia badania Megapanel PBI/Gemius, PBI 2005, http://panel.pbi.org.pl/metodologia.php
  • Milsom P., Designing and Managing Internet Panels, BMRB Interactive 2001, s. 7
  • Pawłowska A., Borkowska A., Zastosowanie wywiadu pogłębionego w Internecie w poznaniu nałogowych zachowań nabywczych [w:] Marketingowe badania bezpośrednie - zastosowania, Milic-Czerniak R. red., Difin, Warszawa 2005, s. 207
  • Pery M., Badanie Megapanel PBI/Gemius, Gemius 2005, s. 3-7
  • Stevenson K., 29.06.2001, ARC płaci internautom za wypełnianie ankiet, "Biznesnet", http://www.internetstandard.com.pl/news/73048.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213295

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.