PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Entrepreneurship Governance Local and Regional Development | 21--32
Tytuł artykułu

The Modern Education and Economic Success of Region

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The paradigm of the knowledge - based economy starts to dominate in the contemporary world. According to that, traditional factors (land, capital, labour) give place to the knowledge and professional competences as important in the process of economical development. (fragment of text)
Twórcy
  • University of Lodz, Poland
Bibliografia
  • Benko G.: Geografia technopolii. Warszawa 1993.
  • Braczyk H.J., Cooke P., Heidenrich M.: Regional Innovation Systems: The Role of Governances in Globalised World. UCL Press, London.
  • Buchner-Jeziorska A.: Uczelnie jako czynniki rozwoju społeczno-ekonomicznego regionu. [w:] Wiedza, innowacyjność, przedsiębiorczość a rozwój regionów (under edition). Red. A. Jewtuchowicz.
  • Budowanie GOW. Szanse i wyzwania przed krajami kandydującymi do członkostwa w UE. Raport Końcowy Forum gospodarki opartej na wiedzy. [w:] A. Kukliński: Gospodarka oparta na wiedzy. Perspektywy Banku Światowego. KBN, Warszawa 2003, s. 22.
  • Cities and Regions in a New Learning Economy. OECD, 2001.
  • Domański B., Guzik R., Gwóźdź K.: Konkurencyjność i ranga wielkich miast Polski w świetle inwestycji zagranicznych firm produkcyjnych. "Biluetyn KPZK PAN" 2000, t. 192.
  • Florida R.: Toward the Learning Region. "Futures" 1995, Vol. 27, No 5, p. 529.
  • Florida R.: The Rise of the Creative Class. Perseus Books Group, 2004.
  • "Gazeta IT" 2003, nr 5(13), maj.
  • Gorzelak G., Jałowiecki B.: Konkurencyjność regionów. "Studia Regionalne i Lokalne" 2000, nr 1.
  • Grosse T.G.: Przegląd koncepcji teoretycznych rozwoju regionalnego. "Studia Regionalne i Lokalne" 2002, nr 1 (8).
  • http://www.gazeta-it.pl/archiwum/gitl3/gospodarka_wiedzy.html.
  • Kabaj M.: Rozwój i wykorzystanie zasobów pracy. [w:] Gospodarka oparta na wiedzy. Wyzwanie dla Polski XX wieku. Red. A. Kukliński. KBN, Warszawa 2001.
  • Markowski T., Kot J., Stawasz D., Stawasz E.: Regionalne systemy innowacji jako podstawa budowania konkurencyjności polskich regionów. "Samorząd Terytorialny" 1998, nr 6/90.
  • Mync A.: Instytucjonalne aspekty innowacyjności regionalnej. [w:] Innowacja - Edukacja - Rozwój regionalny. Red. A. Kukliński, K. Pawłowska. Nowy Sącz 1998.
  • Orłowski W.: Knowledge Economy and Knowledge - Based Growth: Some Issues in a Transition Economy. After: World Bank. Knowledge and Development. World Development Report. [in:] The Knowledge - Based Economy. The European challenges of the 21st Century. Ed. A. Kukliński. KBN, Warsaw 2000.
  • Parteka T.: Społeczeństwo informacyjne w regionach gospodarki opartej na wiedzy. [w:] Regionalistyka wobec nowych wyzwań. Ku regionom ładu, wiedzy i społeczeństwa informacyjnego. Red. T. Parteka. "Biuletyn KPZK PAN" 2002, t. 200, s. 148.
  • Pietrzyk I.: Polityka regionalna Unii Europejskiej i regiony w państwach członkowskich. PWN, Warszawa 2001.
  • Porter M.: Porter o konkurencji. PWE, Warszawa 2001, s. 215.
  • Richert-Kaźmierska A.: Ośrodki szkolnictwa wyższego jako podmioty kreowania rozwoju gospodarczego w skali lokalnej. http://www.instytut.info/referaty/Richert-Kazmierska.pdf.
  • Samuelson P.A., Nordhaus W.P.: Ekonomia 2. PWN, Warszawa 1996, s. 23-25.
  • Statistical Yearbook of the Republic of Poland. GUS, Warsaw 2000.
  • Straszak A.: Wyższe i ponadwyższe wykształcenie - warunek niezbędny dynamiki tworzenia społeczeństwa informacyjnego w Polsce. Szanse i zagrożenia. http://www.uci.agh.pl/agh/dep/WNSS/konferencja/doc/Straszak.doc.
  • Strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce do roku 2010. Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, 2002.
  • Toffler A.: Trzecia fala. PIW, Warszawa 1997, s. 280-282.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213365

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.