PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2008 | nr 11 | 135--150
Tytuł artykułu

Koncepcja modelowania i prognozowania rozdziału i sprzedaży prasy

Autorzy
Warianty tytułu
Konzept Der Modellierung Und Prognostizierung Der Zeitungskolportage
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Do jednych z najtrudniejszych zagadnień prognostycznych należy przewidywanie wielkości sprzedaży prasy. Dla lepszego zobrazowania omawianego problemu przedstawiono specyfikę i kryteria podziały prasy oraz politykę wydawców w zakresie wysokości nakładów. Omówiono dotychczas stosowane metody określania nadziału czasopism oraz próby ich prognozowania. Opisano proces prognozowania sprzedaży trzech czasopism "Rzeczpospolitej", "Głosu Szczecińskiego" i "Polityki" przy wykorzystaniu metod wyrównywania wykładniczego Browna, Holta i Holta-Wintersa.
Twórcy
Bibliografia
  • Grzesiak S.:, Matematyczne aspekty analizy sprzedaży prasy, w: Kolportaż prasy - nowoczesne techniki i technologie, Szczecin 1997.
  • Grzesiak S., O analizie sprzedaży prasy, "Rynek Prasowy" 1997, nr 9 (21).
  • Kania J., Model działalności przedsiębiorstwa hurtu prasowego, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2000.
  • Witkowski M., Prognozowanie nadziału i sprzedaży wybranych tytułów prasowych z zastosowaniem metod adaptacyjnych, praca magisterska napisana pod kier. dra hab. prof. US Stefana Grzesiaka, Uniwersytet Szczeciński 2001.
  • Zawadzki J., Ekonometryczne metody prognozowania w przedsiębiorstwie, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1989.
  • Zawadzki J., Modelowanie predyktywne i prognozowanie zjawisk w skali mikroekonomicznej, Wyd. Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1995.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213605

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.