Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Procesy globalizacyjne podlegają wpływom wielu czynników. Zwiększanie się ilości przedsiębiorstw o zasięgu międzynarodowym oraz globalnym powoduje, że coraz bardziej istotną rolę dogrywa umiejętność zarządzania różnicami kulturowymi. Występują one zarówno wewnątrz organizacji, jak również na styku samego przedsiębiorstwa i otoczenia. Jest to duże wyzwanie dla menedżerów, które wymaga elastycznego podejścia w oparciu o posiadaną wiedzę i doświadczenie. Odpowiednio zarządzane, różnice kulturowe są elementem pozwalającym na uzyskanie przewagi konkurencyjnej. (abstrakt oryginalny)
Globalization processes are influenced by many factors. Increasing number of companies with international and global coverage causes that an increasingly important role in the ability to manage cultural differences. They occur both within the organization, as well as at the interface between the enterprise and the environment. This is a big challenge for managers, which requires a flexible approach based on their knowledge and experience. Properly managed, cultural differences are an element that allows to gain competitive advantage. (original abstract)
Czasopismo
---
Strony
229--246
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- Bauman Z., Globalizacja, PIW, Warszawa 2000.
- Borowiecki R., Rojek T., Współcześni inicjatorzy przełomów w zarządzaniu, "Przegląd Organizacji" 2011, nr 3.
- Brett J., Behfar K., Kern M. C, Zarządzanie zespołami wielokulturowymi, "Harvard Business Review Polska" 2010, nr 84.
- Dube S., Warto zrozumieć lokalną kulturę, "Harvard Business Review Polska" 2010, nr 2.
- Furmańczyk J., Zarządzanie kulturową różnorodnością w organizacji, "Nauka i Gospodarka" 2010, nr 3.
- Gadomska-Lila K., Wzory kulturowe w organizacji, "Master of Business Administration" 2011, nr 1.
- Gesteland R., Różnice kulturowe a zachowania w biznesie, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
- Glinka B., Jelonek A. W. (red.), Zarządzanie międzykulturowe, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2010.
- Grudzewski W. M., Hejduk I. K, Przedsiębiorstwo przyszłości. Zmiany paradygmatów zarządzania, "Master of Business Administration" 2011, nr 1.
- Hiscox M. J., Economic and Political Responses to Global Markets, Harvard University, October 2008.
- Kotier P., Caslione J.A., Chaos. Zarządzanie i marketing w erze turbulencji, MT Biznes Sp. z o. o., Warszawa 2009.
- Koźmiński A., Zarządzanie międzynarodowe, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa 1999.
- Stonehouse G, Hamill J., Campbell D., Purdie T., Globalizacja. Strategia i zarządzanie, Feiberg SJA, Warszawa 2001.
- Sztompka P., Socjologia zmian społecznych, Wydawnictwo Znak, Kraków 2007.
- Więcek-Janka E., Komunikacja wielokulturowa, "Marketing i Rynek" 2011, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171213613