PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 1 | 47--54
Tytuł artykułu

Przewaga konkurencyjna w małych przedsiębiorstwach budowlanych

Warianty tytułu
Competitive Advantage in Small Construction Companies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Współczesne realia rynkowe wymuszają na przedsiębiorstwach ponowne zdefiniowanie konkurencyjności oraz elementów ją kształtujących. Wyniki badań wskazują, że czynniki, które decydują dzisiaj o uzyskaniu przewagi konkurencyjnej przez małe firmy budowlane zawarte są w zasobach niematerialnych, takich jak wiedza i umiejętności pracowników oraz renoma przedsiębiorstwa, zaufanie i relacje z klientami. (abstrakt oryginalny)
EN
Nowadays, the market reality forces enterprises to redefine competitiveness and its components. The results of the research show that the factors which determine gaining a competitive advantage in small construction companies are located in intangible resources such as: knowledge and skills of employees or reputation, trust and customer relationship. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--54
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Politechnika Białostocka
  • Politechnika Białostocka
Bibliografia
  • Barney J.B., 1991, Firm Resources and Sustained Competitive Advantage, "Journal of Management", vol. 17, nr 1, s. 102.
  • Beal R.M., 2000, Competing Effectively. Environmental Scanning, Competitive Strategy and Organizational Performance in Small Manufacturing Firms, "Journal of Small Business Management", vol. 38, nr 1, s. 27-47.
  • Bratnicki M., Kompetencje przedsiębiorstwa. Od określenia kompetencji do zbudowania strategii, Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 2000, s. 58.
  • D'Aveni R.A., Hypercompetitive Rivalries, The Free Press, New York 1995.
  • Kachniewska M., Uwarunkowania konkurencyjności przedsiębiorstwa hotelowego, SGH w Warszawie, Warszawa 2009, s. 220.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996, s. 49.
  • Kopaliński W. Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych, Wiedza Powszechna, Warszawa 1978, s. 519.
  • Łobejko S., Pierścionek Z., 2009, Problemy badań konkurencyjności przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji", nr 9, s. 18.
  • Matwiejczuk W., Tomaszuk A., Wykorzystanie zasobów intelektualnych do podnoszenia konkurencyjności organizacji (na przykładzie przedsiębiorstw sektora budownictwa) [w:] Budowanie konkurencyjności organizacji, red. Becht A., Politechnika Łódzka, Łódź 2009, s. 23-34.
  • Milewski R., Ekonomia, PWE, Warszawa 2000, s. 21.
  • Penrose E.T., The Theory of the Growth of the Firm, Oxford University Press, Oxford 1995.
  • Piecuch T., Funkcjonowanie małych i średnich przedsiębiorstw w gospodarce [w:] Wyzwania i perspektywy zarządzania w małych i średnich przedsiębiorstwach, red. Matejun M., C.H. Beck, Warszawa 2010, s. 23-24.
  • Pierścionek Z., Jurek-Stepień S., Czynniki sukcesu polskich przedsiębiorstw na rynkach Unii Europejskiej, Oficyna Wydawnicza SGH w Warszawie, Warszawa 2006, s. 16.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, Wyd. MT Biznes, Warszawa 2006, s. 60-68.
  • Prahalad C.K., Hamel G., Competing for the Future, HBS Press, Boston 1994.
  • Prahalad C.K., Hamel G., 1990, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", vol. 68.
  • Ryder J., Singh H., 1998, The Relational View: Cooperative Strategy and Sources of Interorganizational Competitive Advantage, "Academy of Management Review", vol. 23, nr 4.
  • Wernerfelt B., 1984, A Resource-Based View of the Firm, "Strategic Management Journal", vol. 5, s. 171.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214209

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.