PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | z. nr 6 | 339--346
Tytuł artykułu

Szkoły wiejskie w kontekście kreowania kapitału ludzkiego

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Country Schools in the Context of Human Capital Creating
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Na początku artykułu przedstawiono różne definicje kapitału ludzkiego. Następnie omówiono wyniki badań przeprowadzonym wśród 621 wiejskich gospodarstw domowych województwa lubelskiego, ukazujących stan kapitału ludzkiego na obszarach wiejskich. Ukazano funkcje pełnione przez szkoły wiejskie, stan wiedzy niezbędnej w życiu codziennym, ocenę przygotowania do wykonywanego zawodu oraz stopień w jakim przyszłe życie człowieka zależy od poziomu wykształcenia.
EN
Transition to market economy and UE accession made human capital to become of greater importance also at rural areas characterizing with low educational level of inhabitants. Human capital quality improvement is necessary condition for Polish agriculture to develop. Country schools have a very important role to play in human capital creating. They are important knowledge source, place of cultural events, they influence people activity what integrate local society. Survey carried in Lublin region - the sample of 621 rural households shows the great significance of both knowledge and education for Polish rural population. The majority of schools situated at rural areas are governed by self-government units what increases communes impact on functions realized by schools. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
339--346
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Rolnicza w Lublinie
autor
  • Akademia Rolnicza w Lublinie
Bibliografia
  • Domański S. R., Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, PWN, Warszawa 1993.
  • Encyclopedia of Political Economy, Routledge 1999.
  • Kołodziejczyk D., Czynnik ludzki w rozwoju obszarów wiejskich, IE RiGŻ, Warszawa 1999.
  • Monitoring Environmental Progress: A Report on Work in Progress, Washington D. C. 1995.
  • Proniewski M., Rola kapitału ludzkiego w ekonomice regionu, [w:] Gospodarka przestrzenna, tom II , Ekonomika regionu, pod red. L. Kupca, Wyd. Uniwersytetu w Białymstoku, Białystok 1999.
  • Przyszczypkowski K., Partnerstwo edukacyjne jako forma kapitału społecznego w gospodarce opartej na wiedzy, [w:] Edukacja jutra, pod red. W. Kojsa, E. Piotrowskiego, T. M. Zimnego, VIII Tatrzańskie Seminarium Naukowe, Częstochowa 2002.
  • Wawrzyniak B. M., Luka edukacyjna barierą procesu integracji polskiej wsi i rolnictwa z Unią Europejską, "Wieś i Rolnictwo" 2001, nr 3.
  • Wilkin J., Bariery edukacyjne i informatyczne, [w:] Kłodziński M., Wilkin J., Rozwój obszarów wiejskich w Polsce, FAPA, Warszawa 1998.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214245

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.