PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 64--74
Tytuł artykułu

Strategia sprzedaży a organizacja przepływów w łańcuchach dostaw, ze szczególnym uwzględnieniem struktury dystrybucji

Autorzy
Warianty tytułu
Sales Strategy and the Way of Organizing Flows in Supply Chains with the Focus on Distribution Area
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przy tworzeniu strategii sprzedaży należy uwzględniać rodzaj oferowanych produktów, siłę marki, istniejącą lub proponowaną strukturę dystrybucji. Zupełnie inne priorytety stosuje się dla marek popularnych, inne dla innowacyjnych czy luksusowych. W jednym przypadku podstawowym kryterium będzie maksymalna dostępność, niskie koszty, w innym czas reakcji lub unikatowość. Przekłada się to na decyzje o sposobie organizacji produkcji oraz na decyzje o kształcie struktury dystrybucji i całego łańcucha dostaw. (abstrakt oryginalny)
EN
The type of offered products, the power of brand, the existing or proposed distribution structure determine a sales strategy. Different priorities are established for volume, innovative or luxury goods. These may be accessibility, low costs, time of reaction or uniqueness. These factors influence the manufacturing location and shape of distribution structure. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
64--74
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • Biedronka będzie wszędzie 2011 [online] http://finanse.wp.pl/kat, 104124,title,Biedronka-bedzie-wszedzie,wid,13425350,wiadomosc.html [dostęp: 12.07.2011].
  • Brun, A., Caniato, F., Caridi, M., Castelli, C., Miragliotta, G., Ronchi, S., Sianesi, A., Spina, G., Logistics and Suplly Chain Management in Luxury Fashion Retail: Empirical Investigation of Italian Firms, International Journal of Production Economics, vol. 114.
  • Celoch, A., 2010, Podstawowe pojęcia związane z asortymentem, w: Sobczyk, G. (red.), Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, PWE, Warszawa, s. 85-87.
  • Chesbrough, H., Spohrer, J., 2006, A Research Minifesto for Services Science, Communications of the ACM, vol. 49, no. 7.
  • Cohen, M., Argrawal, N., Arawal, V., 2006, Winning in the After market, Harvard Business Review, vol. 84, no. 5.
  • Czubała, A., 2001, Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa.
  • Fisher, M., 1997, What is the Right Supply Chain for Your Product?, Harvard Business Review, March/April.
  • Frankowska, M., Jedliński, M., 2011, Efektywność systemu dystrybucji, PWE, Warszawa.
  • Furtak, R., 2010, Zakres decyzji związanych z marką, w: Sobczyk, G. (red.), Zarządzanie sprzedażą w przedsiębiorstwie handlowym i usługowym, PWE, Warszawa, s. 94-97.
  • Häkkinen, L., Norrman, A., Hilmola, O.P., Ojala, L., 2004, Logistics Integration in Horizontal Mergers and Acquisitions, The International Journal of Logistics Management, vol. 15, no. 1.
  • Kiley, D., Welch, D., 2006, How to fix Ford, Business Week Online, 23.08 [online] http:// www.businessweek.com/stories/2006-08-23/how-to-fix-ford.
  • Lamming, R., Harland, C., Zeng, J., Johnsen, T., 2000, An initial classification of supply networks, International Journal of Operations and Production Management, vol. 20.
  • Lemoine O., Skjoett-Larsen T., 2004, Reconfiguration of Supply Chains and Implications for Transport, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, vol. 34, no. 10.
  • Lemoine, W., Dagnses, L., 2003, Globalisation Strategies and Business Organisation of a Network of Logistics Service Providers, International Journal of Physical Distribution & Logistics Management, vol. 33, no. 3.
  • Mackintosh, J., 2005, How the Wheels Fell off at General Motors - and What Might Fix It, Financial Times, 10 January.
  • McGee, J., 1987, Retailer Strategies in the UK, w: Johnson, G. (ed.), Business Strategy and Retailing, Wiley, Chichester.
  • Parment, A., 2008, Distribution Strategies for Volume and Premium Brands in Highly Competitive Consumer Markets, Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 15.
  • Pederzoli, D., 2008, The Internationalisation of Voluntary Groups: An Explanatory Analysis of Selected Value Chain Aspects, Journal of Retailing and Consumer Services, vol. 15.
  • Porter 1999, M.E., Strategia zarządzania dystrybucją, Placet, Warszawa.
  • Reformat, B., 2003, Strategie dystrybucji przedsiębiorstw na rynku dóbr konsumpcyjnych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice.
  • Rosenbloom, B., 1999, Marketing Channels. A Management View, Dryden Press, Fort Worth.
  • Schmenner, R., 2009, Manufacturing, Service, and Their Integration: Some History and Theory, International Journal of Operations & Production Management, vol. 29, no. 5.
  • Sullivan, M., Adcock, D., 2003, Marketing w handlu detalicznym, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Yang, B., Yang, Y., Williams, S., 2010, Service Postponement, Journal of Manufacturing Technology Management, vol. 21, no. 4.
  • Zarzycka, A., 2008, Systemy dystrybucji w eksporcie, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214323

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.