PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 214 | 9--14
Tytuł artykułu

Designing of Food Products Packaging - Marketing Aspects

Warianty tytułu
Projektowanie opakowań dla produktów żywnościowych - aspekty marketingowe
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Individual packaging is recognized as one of the key attributes of the product - which maintains the quality of the product, allowing the marketing of goods and brand image creation writing. The process of designing individual packages is highly complex and requires the cooperation of both technologists, designers, marketing specialists as well. This follows from the fact that well-designed package should include products properties, packaging materials properties, the specificity of the packaging process, legal requirements for labeling as well as the appropriate choice of graphics. In the era of intense competition are particularly important determinants of marketing packaging design, whose review is contained in this article. (original abstract)
Opakowanie jednostkowe jest uznawane za jeden z kluczowych atrybutów produktu. Jego zadaniem jest zapewnienie pożądanej jakości produktu oraz kreowanie odpowiedniego wizerunku produktu i marki na rynku. Proces projektowania opakowania jednostkowego jest bardzo złożony i wymaga współpracy wielu specjalistów: technologów, grafików oraz specjalistów od marketingu, ponieważ dobrze zaprojektowane opakowanie powinno uwzględniać takie aspekty, jak: właściwości opakowanego produktu, właściwości materiałów opakowaniowych, specyfikę procesu pakowania, wymogi prawne dotyczące etykietowania, jak również odpowiedni dobór grafiki. W dobie silnej konkurencji szczególnie istotne są marketingowe uwarunkowania projektowania opakowania jednostkowego, które przedstawiono w niniejszym artykule. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
9--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Poznań University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Ankiel-Homa, M., Assman, K., Czaja-Jagielska, N., 2011, Projektowanie opakowań jednostkowych - kluczowe aspekty proces, Opakowanie, nr 5, pp. 7-9.
  • Earle, M.D., Earle, R.L., 2000, Building the Future of New Products, Leatherhead Food R.A. Publishing, Leatherhead.
  • Lewandowska, A., Foltynowicz, Z., 2006, Projektowanie dla recyklingu (DfR) jako jeden z elementów ekoprojektowania, Recykling, nr 11, pp. 10-14.
  • Koppelmann, U., 1989, Produktmarketing - Entscheidungsgrundlage fur Produktmanager, Verlag Kohlhammer, Stuttgart, pp. 341-342.
  • Simonis, D., 2008, Inventors and Inventions, Marshall Cavendish.
  • Steward, B., 2007, Projektowanie opakowań, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Sojkin, B., 2003, Zarządzanie produktem, PWE Warszawa.
  • Sojkin, B., Badania produktu, 2008, w: Mazurek-Łopacińska, K., Badania marketingowe. Teoria i praktyka, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Szymczak, J., Ankiel-Homa, M., 2007, Opakowanie jednostkowe w działaniach marketingowych przedsiębiorstw, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214351

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.