PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 11 | 11--17
Tytuł artykułu

Czynniki kształtujące orientację rynkowej odpowiedzialności społecznej

Warianty tytułu
Factors Shaping the Market Orientation of Social Responsibility
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule ukazano rolę, jaką odgrywa w świecie koncepcja zrównoważonego rozwoju. Przedstawiono rosnący wpływ konsumentów na działalność marketingową i produkcyjną firm do zachowań zgodnych z założeniami tej koncepcji. Stało się to możliwe dzięki rozwojowi procesów informatyzacji na świecie, powstaniu sieci telefonów komórkowych oraz Internetu. Zwrócono również uwagę na rolę państwa oraz organizacji międzynarodowych, które posiadają wiele instrumentów, takich jak instrumenty prawne, finansowe i organizacyjne, mogących wpływać na przedsiębiorstwa, aby prowadziły działalność produkcyjną zgodnie z tą koncepcją. Analiza rynkowej działalności firm ukazała, że dotychczasowe sposoby działania przedsiębiorstwa, zwane orientacjami, czyli produkcyjna, produktowa, sprzedażowa i rynkowa, nie oddają w pełni ich relacji z nabywcami i rynkiem. W artykule sformułowano więc nową orientację, którą nazwano orientacją rynkowej odpowiedzialności społecznej. W opinii autora orientacja ta najpełniej ukazuje produkcyjne i rynkowe zachowania firm w ramach koncepcji zrównoważonego rozwoju. (abstrakt oryginalny)
EN
The role of a concept of sustainable development in the world economy was presented in this article. The growing influence of consumers on marketing and manufacturing activities of companies was analyzed within this concept. It became possible thanks to the development of digitalization processes in the world, the mobile phone networks and the Internet. The role of the state and international organizations, having many instruments, such as legal, financial and organizational ones, which may affect the company, to carry out production activities in accordance with this concept was also noted. The analysis of companies' market activities proved that the manufacturing orientation as well as product's, distribution's and market orientations do not fully reflect their relationships with buyers and market. That is why a new type of orientation was proposed and called the orientation of market social responsibility. In the author's opinion this orientation reflects the most manufacturing and market behavior of companies within the concept of sustainable development. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
11--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Politechnika Częstochowska
Bibliografia
  • Brzeziński S., Kryzys a zachowania marketingowe podmiotów rynku, "Marketing i Rynek" 2010, nr 12.
  • Driving Success. Marketing and sustainable development, The World Business Council for Sustainable Development, HRH The Prince of Wales's Business & the Environment Programme, The University of Cambridge Programme for Industry, www.cpsl.cam.ac.uk/~/media/Files/Complete%20publications%20for%20download/Marketing_briefing.ashx
  • Raport AmCham na temat społecznej odpowiedzialności biznesu 2010, s. 5, www.amcham.com.pl
  • Raport odpowiedzialny biznes w Polsce 2010. Dobre praktyki, Forum Odpowiedzialnego Biznesu, www.odpowiedzialny-biznes.pl
  • The Global Reporters 2004 Survey of Corporate Sustainability Reporting: Risk & Opportunity - Best Practice in Non-Financial Reporting, 2004, www.unep.fr/shared/publications/pdf/WEBx0111xPA-RiskOpportunity04.pdf
  • Vision 2050 The New Agenda for Business, www.wbcsd.org/vision2050.aspx
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Crowdfunding
  • http://pl.wikipedia.org/wiki/Strategia_lizbo%C5%84ska
  • warszawa.gazeta.pl/warszawa/1,34889,9333136,Zamalowany_mur_na_Sluzewcu_ Adidas_przeprasza.html
  • www.csr.gov.pl
  • www.odpowiedzialnybiznes.pl
  • www.pozytek.gov.pl/Spoleczna,odpowiedzialnosc,biznesu,464.html
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214455

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.