PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 3 | 37--46
Tytuł artykułu

Budowa marki i zarządzanie zasobami ludzkimi w koncepcji employer brand

Warianty tytułu
Brand Management and Human Resources Management in the Concept of Employer Brand
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego opracowania jest pokazanie, na przykładzie koncepcji employer branding, że decyzje w zakresie zarządzania marką i zarządzania zasobami ludzkimi są ze sobą ściśle powiązane. Ponieważ z punktu widzenia podejmowania decyzji na poziomie strategicznym najważniejsze znaczenie ma funkcja planowania, w artykule skoncentrowano się na prezentacji działań dotyczących określania celów employer brand. (abstrakt oryginalny)
EN
The main aim of the article is to show, on the example of the concept of employer branding, that decisions in area of brand management and human resources management are connected with themselves. Since from a point of view of the decision making on the strategic level a function of the planning has the most important meaning, the article concentrates on setting goals concerning employer brand. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
37--46
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Łódzki
Bibliografia
  • Aaker D. A., Joachimsthaler E., Brand Leadership, Free Press, New York 2000.
  • Arnold D., 1992, The Handbook of Brand Management, The Economics Books [za:] Potencjał konkurencyjny marki - jak zdobyć przewagę na rynku, Patkowski P., Poltext 2010.
  • Backhaus K., Tikoo S., 2004, Conceptualizing and Researching Employer Branding, "Career Development International", vol. 9,nr 4-5.
  • Barcham N.., Jones D., Wiggins J., Fitzgerald K., Smith K., Pethick T., Taylor S., Tlmberlake T., Henry A., Jones S., 2009, Employer Branding, Attracting Employees and Retaining Staff, http://www.femail.com.au/employer-branding-staff.htm.
  • Baron A., Armstrong M., Zarządzanie kapitałem ludzkim. Uzyskiwanie wartości dodanej dzięki ludziom, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
  • Barrow S., The Future of Employer Branding and HR? [w:] Employer Branding. The Latest Fad or the Future for HR?, CIPD, London 2007.
  • Barrow S., Mosley R., The Employer Brand, John Wiley & Sons, New York 2005.
  • Baskin M., Earls M., Brand New Brand Thinking: Brought to Life by 11 Experts who DO, Kogan Page, London 2002.
  • Berthon P., Swing M., Hah L.L., 2005, Captivating Company: Dimensions of Attractiveness in Employer Branding, "International Journal of Advertising", vol. 24, nr 2.
  • Bonfour A., The Management of Intangibles: the Organisation's Most Valuable Assets, Routledge, London 2003.
  • de Chernatony L., From Brand Vision to Brand Evaluation: the Strategic Process of Growing and Strengthening Brands, Butterworth-Heinemann, Oxford 2006.
  • Dell D., Ainspan N., 2001, Engaging Employees through Your Brand, Conference Board Report, nr R-1288-01-RR/2001.
  • Domsch M., Hristozova E., Human Resources Management in Consulting Firms, Birkhauser, Berlin 2006.
  • Dunmore M., Inside-Out Marketing: How to Create an Internal Marketing Strategy, Kogan Page, London 2002.
  • Gillis T.L., The IABC Handbook of Organizational Communication: A Guide to Internal Communication, Public Relation, Marketing, and Leadership, John Wiley & Sons, Default 2006.
  • Graeme M., Managing People in Organizations in Changing Contexts, Butterworth-Heinemann, Oxford 2006.
  • Grünewálder A., Employer Branding. Marketing the Company as an Attractive Employer, Grin Verlag Für Akademische Texte, Berlin 2007.
  • Half R., 2008, The Rise of the Employer Brand, www.rhimr.net/GfxUser/pr/RHM_AUS/doc_1076366890.pdf.
  • Kantowicz-Gdańska M., 2009, Employer Branding - kwestie definicji i modelu, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 6.
  • Kaplan R.S., Norton D.P., Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes, Harvard Business Press, Boston 2004.
  • Kapferer J.-N., Strategic Brand Management. Creating and Sustaining Brand Equity Long Term, Kogan Page, London 1997.
  • Katzenbach J.R., Peak Performance: Aligning the Hearts and Minds of Your Employees, Harvard Business Press, Boston 2000.
  • Kotler Ph., Marketing Insights from A to Z, John Wiley & Sons, New York 2003.
  • Kotler Ph., Pfoertsch W., Zarządzanie marką w segmencie B2B, PWN, Warszawa 2008.
  • Le Pla F.J., Voeller Davis S., Parker L.M., Brand Driven: The Route to Integrated Branding Through Great Leadership, Kogan Page, London 2003.
  • Martin G., Employer Branding - Time for Some Long and 'Hard' Reflections? [w:] Employer branding. The latest fad or the future for HR?, CIPD, London 2007.
  • Moroko L., Uncles M., 2009, Employer Branding and Market Segmentation, "Journal of Brand Management", vol. 17, nr 3.
  • Mosley R., 2007,Customer Experience, Organizational Culture and the Employer Brand, "Journal of Brand Management", vol. 15, nr 2.
  • Neumeier M., 2005, The Brand Gap, Peachpit Press.
  • Patkowski P., Potencjał konkurencyjny marki - jak zdobyć przewagę na rynku, Poltext, Warszawa 2010.
  • Price A., Human Resources Management in a Business Context, Cengage Learning EMEA, New York 2007.
  • Sartain L., Schumann M., Brand from the Inside. Eight Essentials to Emotionally Connect Your Employees to Your Business, Jossey-Bass, San Francisco 2006.
  • Schumann M., Sartain L., Brand for Talent. Eight Essentials to Make Your Talent as Famous as Your Brand, John Wiley & Sons, New York 2009.
  • Sullivan J., 2010, Eight Elements of a Successful Employment Brand, http://www.ere.net/2004/02/23/ the-8-elements-of-a-successful-employment-brand.
  • Taylor D., Wizja marki. Jak zachęcić pracowników do wpływania na rozwój firmy, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2010.
  • Teresiński D., 2005, Marka za marką. Rozmowa z prof. dr. hab. Wojciechem Gasparskim, "Przegląd Organizacji", nr 4.
  • Ulrich D., Brockbank W., Tworzenie wartości przez dział HR, Wolters Kluwer Business, Warszawa 2008.
  • Ulrich D., Smallwood N., Marka przywództwa, MT Biznes, Warszawa 2009.
  • Upshaw L.B., Building Brand Identity: A Strategy for Success in Hostile Marketplace, John Wiley & Sons, New York 1995.
  • Urbanek G., Zarządzanie marką, PWE, Warszawa 2002.
  • Wojtaszczyk K., 2009, Kreowanie wartości dla interesariuszy, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 12.
  • Wojtaszczyk K., 2010, Employer Branding - przesłanki i cele budowania marki pracodawcy, "Przegląd Organizacji", nr 1.
  • www.kommunikationsforum.dk/file.asp?id=3869, 13.04.2009.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214509

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.