PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 3 | 35--42
Tytuł artykułu

Nieetyczne działania detalistów w opiniach nabywców

Autorzy
Warianty tytułu
Non Ethical Activities of Retailers Decreasing Quality of Food Products in the Final Buyers' Opinions
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przedstawiono zagadnienia związane z nieetycznym postępowaniem detalistów. Zaprezentowano wyniki badań ankietowych, którymi objęto 500 osób z terenu województwa lubelskiego. Z badań wynika, że klienci zauważają nieuczciwe praktyki detalistów. W pracy wymieniono również nieuczciwe działania stosowane przez detalistów.
EN
In the article the retailers' non ethical activities influencing on decreasing food quality were presented. On the base of the results of the field empirical researches the most visible for respondents dishonest activities of retailers were identified. In the next part of the article three of them were analyzed with details because of their biggest influence on quality of food products. The special attention was paid to types of shops where respondents had been experienced these practices. Traditional shops and hipermarkets were estimated as the worst retailers. Different respondents' reactions because of mentioned practices were analyzed too. This analysis showed that they were rather passive as the participants of market. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
35--42
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Arnold Ch., Ethical Marketing & The New Customer, John Wiley & Sons, London 2010
  • Baruk A., 2010, Postrzeganie polskich i zagranicznych produktów spożywczych przez konsumentów, "Marketing i Rynek", nr 1, s. 27-31
  • Bolton R.N., Bhattacharya C.B., Relationship Marketing in Mass Markets, [in:] Handbook of Relationship Marketing, eds. Sheth Jagdish N., Parvatiyar A., Sage Publications, Thousand Oaks 2000, pp. 327-54
  • Edwards J., Customer Experience Management: Let the Customer's Voice Work for You, http:// www.cmswire.com/cms/web-engagement/customer-experience- management-let-the-customers-voice-work-for-you-012147.php, (20.12.2011)
  • Gao Z., Schroeder T., Yu X., 2010, Consumer Willingness to Pay for Cue Attribute: The Value Beyond Its Own, "Journal of International Food & Agribusiness Marketing", vol. 22, pp. 108-124
  • Kamenidou I., Priporas C. V., Michailidis A., Mamalis S., Young Consumers' Perception of Food Quality: An Illustration from Greece, http://ressources.ciheam.org/om/pdf/c61/00800163.pdf, (24.12.2011)
  • Kanagal N., Role of Relationship Marketing in Competitive Marketing Strategy, "Journal of Management and Marketing Research", http://www.aabn.com/manuscripts/09204.pdf, (23.12.2011)
  • Ostrowski J., 2009, Żywność przeterminowana - problem, czy niewiedza?, "Fresh&Cool Market", nr 11, s. 38
  • Ślęzak E., 2004, Przemiany w rolach społecznych kobiet i mężczyzn, "Euro-Limes", nr 1, http://www. euro-limes.ae.krakow.pl/files/ell%284%292004/es_limesl%284%29.pdf
  • Solomon R.M., Consumer Behavior. Buying, Having and Being, Pearson/Prentice-Hall, New York 2011
  • Thompson B., Customer Experience Management: Past, Present and Future, http://www. customerthink.com/article/customer_experience_management_ past_present_future, (20.12.2011)
  • Ustawa o bezpieczeństwie żywności i żywienia, tekst ujednolicony na dzień 01.09.2011 r., art. 96 i 100, http://prawo.legeo.pl/prawo/ustawa-z-dnia-25-sierpnia-2006-r-o-bezpieczenstwie-zywnosci-i-zywienia/, (21.12.2011)
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214541

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.