PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 12 | 2--5
Tytuł artykułu

Rozwój metodologii badań marketingowych - kontekst historyczny

Autorzy
Warianty tytułu
Development of the Marketing Research Methodology - Historical Context
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W niniejszym artykule autor podejmuje próbę syntetycznego ujęcia rozwoju badań marketingowych na tle historycznym. Odwołuje się on zwłaszcza do pierwotnych korzeni i postępu badań, w nawiązaniu do początków handlu oraz komercjalizacji badań marketingowych na masową skalę. Dalsze rozważania przeprowadza w zakresie przyczyn organizacji badań marketingowych w firmach, a także w świetle wpływu poszczególnych prac teoretycznych, jakie pojawiły się w ciągu kilkudziesięciu minionych lat, na rozwój metodologii badań marketingowych. (abstrakt oryginalny)
EN
In hereby article, author attempts to synthesize the marketing research in a historical context. In particular, he refers to the original root sand progress of research, referring as well to the early commercialization of the marketing research on a massive scale. Further there are also discussed issues in reference to the initial causes of marketing research organization inside companies' structures, and in broad light of the impact of various theoretical works (that have appeared over the past several years) on the development in the marketing research methodology. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
2--5
Opis fizyczny
Twórcy
autor
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Bibliografia
  • R. Bartels, The Development of Marketing Thought, D. Irwin, Homewood 1962, s. 106-124.
  • G.A. Churchill, Marketing Research, Dryden Press, New York 1992.
  • F.G. Coolsen, Pioneers in the Development of Advertising, "Journal of Marketing" 1947, No. 1.
  • D. Duncan-Jones, The Economy of the Roman Empire, Cambridge University Press, Cambridge 2006.
  • P.E. Green, D.S. Tull, G. Albaum, Research for Marketing Decision, Prentice-Hall, Englewood Cliffs 1988.
  • J.J. Honomichl, Marketing/Research People: Their Behind-The-Scenes Stories, Crain Books, Chicago 1984, s. 95-184.
  • S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe - metody i techniki, PWE, Warszawa 2006, s. 11-17.
  • D.S. Landes, Bogactwo i nędza narodów, Muza, Warszawa 2000.
  • N.H. Malhotra, M. Peterson, Marketing Research in the New Millennium. Emerging Issues and Trends, "Marketing Intelligence and Planning" 2001, No. 3.
  • S. Sagan, Badania marketingowe - podstawowe kierunki, Wyd. AE, Kraków 2004, s. 12-13.
  • F.F. Stephan, History of the Uses of Modern Sampling Techniques, "Journal of The American Statistical Association" 1948, Vol. 43.
  • P. Tarka, Skuteczność badań marketingowych i marketing intelligence, "Marketing i Rynek" 2011, nr 4.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214569

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.