PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2012 | nr 12 | 18--22
Tytuł artykułu

Wykorzystanie metodyki badań interaktywnych w marketingu

Autorzy
Warianty tytułu
Utilization of Interactive Research in Marketing
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł ten przedstawia założenia koncepcji tzw. badań interaktywnych jako podejścia metodycznego do badań naukowych w obszarze marketingu zaproponowanego przez E. Gummessona. Podejście jest niezbyt znane w polskiej literaturze przedmiotu, ale stanowi ciekawe rozwiązanie zwłaszcza dla tych badaczy, którzy preferują badania jakościowe, oraz dla tych, którzy przywiązują dużą wagę do interpretacji i komunikowania wyników badań. W pierwszej części artykułu omówiono samą koncepcję badań interaktywnych. Ilustrację do koncepcji stanowi studium przypadku badań prowadzonych przez autora. Artykuł kończą rozważania na temat szans i ograniczeń zastosowania metodyki badań interaktywnych przez badaczy naukowych w obszarze marketingu. (abstrakt oryginalny)
EN
This paper presents the concept of so-called interactive research as the approach to scientific research in marketing proposed by E. Gummesson. This approach is understudied in Polish literature, but it is interesting proposal especially for these scholars that prefer qualitative research and for these that emphasize interpretation and communication of research results. In the first part of the paper this approach is introduced. Then the approach is illustrated by the case study of research project conducted by the author. The paper finishes with discussion on opportunities and limitations connected with utilization of interpretative research by scholars in marketing area. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
18--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Badania rynku: metody, zastosowania, Z. Kędzior (red.), PWE, Warszawa 2005.
  • D. Carson, Qualitative Marketing Research, Sage Publications 2001.
  • A.G. Churchill, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, PWN, Warszawa 2002.
  • E. Duliniec, Badania marketingowe w zarządzaniu przedsiębiorstwem, PWN, Warszawa 1994.
  • E. Gummesson, All Research Is Interpretative! "Journal of Business & Industrial Marketing" 2003, No. 6/7.
  • E. Gummesson, Are Current Research Approaches in Marketing Leading as Astray? "Marketing Theory. Articles" 2001, No. 1 (1), Sage, London-Thousand Oaks-New Delhi 2001, s. 39.
  • E. Gummesson, Qualitative Methods in Management Research, Sage, Thousand Oaks 2000.
  • E. Gummesson, Total Relationship Marketing, Rethinking Marketing Management: From 4Ps to 30Rs, Butterworth-Heinemann, Oxford 2000, s. 3.
  • S. Kaczmarczyk, Badania marketingowe, PWE, Warszawa 2002.
  • M. Mitręga, J. Zolkiewski, Negative Consequences of Deep Relationships with Suppliers. An Exploratory Study in Poland, "Industrial Marketing Management" 2012, No. 5, dx.doi.org/10.1016/j.indmarman.2011.09.023
  • Ch. Perry, E. Gummesson, Action Research in Marketing, "European Journal of Marketing" 2004, No. 3/4.
  • J. Sandberg, How Do We Justify Knowledge Produced with Interpretive Research? "Organizational Research Methods" 2005, No. 2.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214577

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.