PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 248 Sukces w zarządzaniu kadrami : elastyczność w zarządzaniu kapitałem ludzkim. T. 1, Problemy zarządczo-ekonomiczne | 415--422
Tytuł artykułu

Amerykańskie i japońskie motywowanie do innowacyjności

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
American and Japanese Motivating for Innovativeness
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie dwóch bardzo różniących się podejść do motywowania pracowników do innowacyjności: typowych dla USA i Japonii, a przynoszących podobne efekty - czołowe pozycje w światowych rankingach innowacyjności. Dowodzi to możliwości tworzenia bardzo zróżnicowanych rozwiązań, ale przy zachowaniu elastyczności i indywidualnego dopasowania do konkretnej sytuacji. (abstrakt oryginalny)
EN
The aim of this paper is to show two very different kinds of motivating for innovativeness systems: typical for USA and Japan, leading to similar effects - top positions in all the international innovativeness ranks. It proves the possibilities to create very different models, but they need to be flexible and individually fit for particular situations. (original abstract)
Twórcy
  • Instytut Pracy i Spraw Socjalnych; Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
  • Armstrong M., Zarządzanie wynagrodzeniami, Oficyna a Wolter Kluwer business, Kraków 2009.
  • General Electric Global Innovation Barometer, Global Research Report (2012), http://files.gecompany.com/gecom/innovationbarometer/GE_Global_Innovation_Barometer_Report_January_2012.pdf.
  • Labor Situation in Japan and Its Analysis: Detailed Exposition 2011/2012, (2011), The Japan Institute for Labour Policy and Training, http://www.jil.go.jp/english/lsj.html.
  • Leavitt P., Rewarding Innovation, American Productivity & Quality Center, 2002, http://wwww.providersedge. com/docs/km_articles/Rewarding_Innovation.pdf.
  • Malanowski S., Innovation Incentives: How Companies Foster Innovation, Wilson Group, September 2007.
  • http://www.wilsongroup.com/images/stories/pdfs/InnovationIncentives.pdf.
  • Innovation Union Scoreboard 2010 (2011), PRO INNO EUROPE, Maastricht Economic and Social Research Institute on Innovation and Technology, DGJRC G3 of the European Commission, http:// www.proinno-europe.eu/metrics.
  • Innovation Union Scoreboard 2011 (2012), PRO INNO EUROPE, Maastricht Economic and Social Research Institute on Innovation and Technology, http://www.proinno-europe.eu/metrics.
  • Innovation in Japan. Pay Me, "The Economist", 5 February 2004.
  • Innovate or Perish: The Role of Rewards (2011), http://www.compensationcafe.com/2011/07/innovateor- perish-the-role-of-rewards.html.
  • Innovate or Perish: Building a Culture of Innovation (2011), Institute for Corporate Productivity (i4cp), http://www.i4cp.com/member/restricted?referer=%2Fsurveys%2Finnovate-or-perish-building-aculture- of-innovation.
  • Łangowska D., Kaizen - japońska filozofia pracy, a proces innowacyjny w przedsiębiorstwie, 2009, http://www.pi.gov.pl/PARPFiles/file/PARP/Newsy/Kaizen_PWSZ_2009.pdf.
  • Ogórek K., Japonia liderem innowacji, 2007, http://manager.money.pl/strategie/zarzadzanie/artykul/ japonia;liderem;innowacji,222,0,242910.html.
  • Reilly P., Wystąpienie na konferencji "HR Transformation: challenges and solutions", Warszawa, 2 czerwca 2011.
  • Rewarding Innovation in Japan, Report 103: The Innovation eJournal, 17 February 2004, http://www. jpb.com/report103/archive_20040217.php.
  • Saykiewicz A., Dobór, kwalifikacje i praca japońskich menedżerów, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi" 2007, nr 2.
  • Talent Strategies for Innovation: Japan, The Economist. Economist Intelligence Unit 2010.
  • Zingheim P.K., Schuster J.R., Pay Innovators Right!, "Innovative Leader", vol. 9, no. 10, October 2000.
  • Zingheim P.K., Schuster J.R., Measuring and Rewarding Customer Satisfaction, Innovation and Workforce Engagement, "WorldatWork Journal", Fourth Quarter 2007, vol. 16, no. 4, s. 8-22.
  • Zingheim P.K., Schuster J.R., Dertien M.D., Compensation, Reward and Retention Practices in Fast- Growth Companies Customer Satisfaction, "WorldatWork Journal", Second Quarter 2009, vol. 18, no. 2, s. 22-39.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171214887

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.