Warianty tytułu
Pro-ekologiczne postawy ludności Śląska na przykładzie miasta Gliwice
Języki publikacji
Abstrakty
The ecological attitude of citizens was described from three points of view: the support of administrative activities, the proecological activities of enterprises and every-day activities taken by the citizens. The research on these issues were taken among the citizens of town Gliwice. The results of research were presented. The research was carried out among 80 people. By means of factor analysis, the authors identified the key factors that mostly influence the ecological attitude of society. The factors were analyzed for the chosen community. (original abstract)
W publikacji zostały opisane postawy proekologiczne mieszkańców wobec trzech kwestii: proekologicznej działalności administracji, proekologicznej działalności przedsiębiorstw oraz działań podejmowanych przez mieszkańców na co dzień. Badania zostały przeprowadzone wśród mieszkańców Gliwic, na próbie 80 osób. Za pomocą analizy czynnikowej autorzy dokonali identyfikacji czynników w największym stopniu wpływających na postawy proekologiczne społeczeństwa. (abstrakt oryginalny)
Rocznik
Numer
Strony
98--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Silesian University of Technology, Poland
autor
- The Institute of Welding in Gliwice, Poland
Bibliografia
- Bołtromiuk, A., 2009, Świadomość ekologiczna Polaków - zrównoważony rozwój - raport z badań 2009, Instytut na rzecz ekorozwoju, Warszawa, www.ine-isd.org.pl [access: May 2011].
- Brown, T.A., 2006, Confirmatory Factor Analysis for Applied Research, Guilford Press, New York.
- Famielec, J., Kożuch, M., 2010, Rozwój polityki ekologicznej w Unii Europejskiej i w Polsce, Uniwersytet Ekonomiczny, Kraków.
- Gajdzik, B., Wyciślik, A., 2007, Wybrane aspekty ochrony środowiska i zarządzania środowiskowego, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice.
- Gatnar, E., Walesiek, M., 2004, Metody statystycznej analizy wielowymiarowej w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Wrocław.
- Gilbert, A.Ch., 2002, Badania marketingowe. Podstawy metodologiczne, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Kiełczewski, D., 2001, Ekologia społeczna, Ekonomia i Środowisko, Białystok.
- Kulas, I., Kusztal, J., 2000, Zarządzanie środowiskiem w przedsiębiorstwie, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej, Katowice.
- PN-EN ISO 14020:2003 Etykiety i deklaracje środowiskowe - Zasady ogólne.
- Rószkiewicz, M., 2002, Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
- Stanisz, A., 2006, Przystępny kurs statystyki z zastosowaniem STATISTICA PL, t. 3, Analizy wielowymiarowe, StatSoft, Kraków.
- Sztemberg-Lewandowska, M., 2008, Analiza czynnikowa badaniach marketingowych, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Wrocław.
- Sędek, A., 2010, Ocena działań proekologicznych przedsiębiorstw przemysłowych, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, nr 4.
- Tuszyńska, L., 2008, Świadomość ekologiczna Polaków w drodze do rozwoju zrównoważonego i trwałego, Problemy Ekologii, nr 6.
- Ustawa z dnia 25 czerwca 2009 r. o rolnictwie ekologicznym.
- Ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska, Dz.U., nr 62, poz. 627 z póź. zm.
- Wolniak, R., Kukurba, P., 2007, Model wdrażania koncepcji zrównoważonego rozwoju na szczeblu samorządowym, Zarządzanie Przedsiębiorstwem, nr 2, s. 59-67.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215011