PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 226 | 144--152
Tytuł artykułu

Determinanty lojalności klientow na rynku B2B

Autorzy
Warianty tytułu
Customers' Satisfaction and Loyalty Research on B2B Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnej gospodarce odpowiedni poziom satysfakcji klientów ma decydujący wpływ na poziom lojalności. Lojalni klienci stanowią ważny czynnik konkurencyjności przedsiębiorstw, a także kapitał o niematerialnym charakterze, który nabiera coraz większego znaczenia. Celem artykułu jest przedstawienie istoty badań lojalności klientów na rynku B2B. Szczególną uwagę zwrócono na charakterystykę założeń metodologicznych oraz opis wybranych wyników badań dotyczących lojalności klientów. (abstrakt oryginalny)
EN
An appropriate level of satisfaction has a decisive influence on the level of customers' loyalty in the modern economy. Loyal customers are a very important factor of companies' competitiveness and a capital of non-pecuniary nature that has a larger and larger significance. The aim of the paper is to present the essence of researching customer satisfaction and loyalty on the B2B market. Particular attention has been paid to methodology and description of the chosen research results based on the example of a company on the B2B market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
144--152
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Hall, H., 2009, Satysfakcja konsumenta jako przedmiot badań marketingowych, w: Rosa, G., Smalec, A. (red.), Marketing przyszłości. Trendy. Strategie. Instrumenty. Partnerstwo w marketingu, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego "Ekonomiczne Problemy Usług" nr 41, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.
  • Hill, N., Alexander, J., 2003, Pomiar satysfakcji i lojalności klientów, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Kaczmarczyk, S., 2003, Badania marketingowe. Metody i techniki, PWE, Warszawa.
  • Reichheld, F.F., Teal, T., 2007, Efekt lojalności, Wydawnictwo Helion, Gliwice.
  • Rudawska, E., 2005, Lojalność klientów, PWE, Warszawa.
  • Sojkin, B., 2009, Informacyjne podstawy decyzji marketingowych, PWE, Warszawa.
  • Urban, W., Siemieniako, D., 2008, Lojalność klientów. Modele, motywacja i pomiar, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215115

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.