PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | z. 7 | 159--167
Tytuł artykułu

Przesłanki internacjonalizacji przedsiębiorstw

Autorzy
Warianty tytułu
Driving Forces for Internationalization Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Stopień internacjonalizacji, czy też umiędzynarodowienia przedsiębiorstwa, związany jest z przyjętą przez nie strategią wejścia na rynek zagraniczny oraz z chęcią (lub brakiem wraz z upływem czasu) dalszego rozszerzania działalności na nowych rynkach. Autorka przedstawiła wybrane motywy wyjaśniające i opisujące przesłanki internacjonalizacji (proaktywnej i reaktywnej) oraz motywy wyboru miejsca ekspansji.
EN
Companies which operate in at least two different countries are considered international enterprises. The motives for the internationalization of these companies may vary from the planned intentions of Managers to being market driven. This paper presents the various classification levels for international companies and also the degrees of internationalization intensity dependent upon their activity in foreign markets. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
159--167
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie
Bibliografia
  • Calvet A.L., A Synthesis of Foreign Direct Investment Theories and Theories of the Multinational Firm, Journal of International Business Studies, Spring-Sumer 1981.
  • Duliniec E., Marketing międzynarodowy, PWE, Warszawa 2004.
  • Dunning J.H., Multinational Enterprises and the Global Economy, Reading, Addison-Wesley, Massachusetts 1993.
  • Nowak-Far A., Globalna konkurencja. Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach międzynarodowych, PWN, Warszawa-Poznań 2000.
  • Rozkwitalska M., Zarządzanie międzynarodowe, Difin, Warszawa 2007.
  • Rymarczyk J., Internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 2004.
  • Sutherland J., Carnwell D., Klucz do biznesu międzynarodowego. Najważniejsze teorie, pojęcia, postaci, PWN, Warszawa 2008.
  • Wach K., Formy internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw [w:] Działalność gospodarcza w Unii Europejskiej. Wybrane zagadnienia, K.Wach (red.), AE Krakowie, Kraków 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215193

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.