PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 63 | 7--22
Tytuł artykułu

Ocena jakości kształcenia na specjalności : rachunkowość i controlling na podstawie badań ankietowych

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
The Evaluation of an Education Quality on the Accounting and Controlling Specialisation on the Based of a Survey Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest ocena jakości kształcenia na specjalności: rachunkowość i controlling (RiC) na studiach I stopnia (licencjackich) w Wyższej Szkole Menedżerskiej (WSM) w Warszawie oraz wskazanie czynników, które mogą wpływać na podjęcie decyzji o wyborze specjalności przez studenta. Podmiotem badań przeprowadzonych przez autora była specjalność w Wyższej Szkole Menedżerskiej, która została powołana przez Stowarzyszenie Inicjatyw Gospodarczych w Warszawie w 1995 roku; uczelnia rozpoczęła działalność dydaktyczną w tym roku 22 czerwca na podstawie decyzji Ministra Edukacji Narodowej; wtedy została wpisana do rejestru uczelni niepublicznych pod nr 60. Obecnie w Wyższej Szkole Menedżerskiej kształci się około 15 tysięcy studentów w systemie studiów stacjonarnych, niestacjonarnych oraz podyplomowych. Uczelnia umożliwia studiowanie na 5 wydziałach: menedżerskim, prawa i administracji, nauk społecznych, informatyki stosowanej, oraz na zamiejscowym Wydziale Zarządzania w Ciechanowie. Uczelnia proponuje studentom 9 różnych kierunków nauczania z licznymi specjalnościami. (fragment tekstu)
EN
The goal of this article is to present the method of evaluation of an education quality on the Accounting And Controlling specialization done in WSM in Warsaw on the grounds of the survey research of the students. The survey contained metrics (respondent's data) and the set of 20 questions. The questions covered three topics. The first one related to the aspects of a specialization choice, the second to the usefulness and topicality of the specialism courses, in the third one the students evaluated the lecturer's work. The outcome obtained during the research allow an articulation of the conclusion about a good quality of an education in the eyes of the students. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
7--22
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Warszawie
Bibliografia
  • Ciekot K. 2007. Funkcje ewaluacji w zapewnieniu jakości kształcenia w uczelniach wyższych. Wrocław, Wydaw. Politechnika Wrocławska, 25.
  • Geryk M. 2007. Rynek uczelni niepublicznych. Warszawa, SGH, 68.
  • Marketingowe zarządzanie szkołą. 2006. Red. Nowaczyk, P. Lisiecki. Poznań, Wyższa Szkoła Bankowa, 180-198.
  • Okoń W. 1992. Słownik pedagogiczny. Warszawa, PWN, 101.
  • Systemy zapewnienia jakości w szkolnictwie wyższym - aspekty praktyczne. 2007. Red. D. Wosik. Poznań, AE w Poznaniu, 35-38.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215421

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.