PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 881 | 93--106
Tytuł artykułu

Wpływ zarządzania jakością na proces doskonalenia organizacji

Warianty tytułu
The Influence of Quality Management on an Organisation's Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie gospodarki rynkowej jakość stała się jedną z podstawowych kategorii decydujących o stopniu konkurencyjności przedsiębiorstwa. Złożone, turbulentne i wymagające otoczenie wywołuje potrzebę odpowiedniej adaptacji i restrukturyzacji organizacji. Niezbędne staje się systematyczne jej doskonalenie i dostosowywanie do zachodzących zmian. W artykule zaprezentowano wpływ zarządzania jakością na proces doskonalenia organizacji. Uznano, że działania projakościowe zwiększają szansę na optymalizację jakości istniejącego systemu zarządzania przez zdobycie kompetencji warunkujących kompleksowe wykorzystanie narzędzi, metod, zaakceptowanie przez organizację zasad i instrumentów związanych z procesem doskonalenia. (abstrakt autora)
EN
In the era of the market economy, quality has become one of the basic factors accounting for enterprise's competitiveness. The turbulent environment has created the need for enterprises to adapt and restructure, both of which are crucial steps to improve system­ atically and adjust to upcoming changes. The paper looks at the issue of how quality management can improve an enterprise. The author shows that pro-quality measures create opportunities to optimise the management systems in place. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
93--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Adamczyk W. [2008], Rachunek kosztów jakości cyklu życia produktu w tworzeniu wartości [w:] Koncepcje zarządzania jakością. Doświadczenia i perspektywy, red. T. Sikora, Wydawnictwo Naukowe PTTŻ, Kraków.
  • Ciechan-Kujawa M. [2005], Rachunek kosztów jakości, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Dahlgaard J, Kristensen K., Kanji G.K. [2001], Podstawy zarządzania jakością, PWN, Warszawa.
  • Dajczak K. [2010], Zarządzanie jakością a jakość zarządzania [w:] Komunikacja i jakość w zarządzaniu, red. T. Wawak, Wydawnictwo UJ, Kraków.
  • Domański M. [2002], ISO w księgach. rachunkowych, "Prawo Przedsiębiorcy", nr 6.
  • Janasz W. [2011], Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji, Difin, Warszawa.
  • Jasiński Z. [2005], Podstawy zarządzania operacyjnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Lisiecka K. [2003], Czy certyfikacja sytemu jakości według norm ISO serii 9000 się opłaca?, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Pigułowski M. [2010], Skuteczność i efektywność w normie PN-EN ISO 9004:2009 [w:] Etyka a jakość i efektywność organizacji, red. E. Skrzypek, Wydawnictwo UMCS w Lublinie, Lublin.
  • PN-EN ISO 9000:2001 - Systemy zarządzania jakością. Podstawy i terminologia.
  • Rogala P. [2003], Potwierdzanie jakości, "Problemy Jakości", nr 3.
  • Stabryła A. [2001], Podstawy zarządzania firmą, Antykwa, Kraków-Kluczbork.
  • Stoner J.A.F. [1998], Kierowanie, PWE, Warszawa.
  • Wawak T. [1997], Zarządzanie przez jakość cz. 1, Wydawnictwo Informacji Ekonomicznej UJ, Kraków.
  • Wawak T. [2006], Efekty rynkowe jakości zarządzania [w.] Klient w organizacji zarządzanej przez jakość, red. T. Sikora, AE w Krakowie, Kraków.
  • Wybrane koncepcje i systemy zarządzania jakością [2010], red. T. Sikora, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215597

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.