PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktorskie '05 | 239--253
Tytuł artykułu

Biznes rodzinny wyzwaniem dla przedsiębiorczych kobiet

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Co dziesiąta firma o krajowym kapitale na Liście 2000 to przedsiębiorstwo typowo rodzinne. Takie firmy świetnie sobie radzą. W 2003 r. zanotowano ponad dwudziestoprocentowy wzrost przychodów ze sprzedaży i prawie piętnastoprocentowy przyrost zysku netto. Natomiast z raportu Banku Światowego wynika, że w Polsce co trzeci przedsiębiorca jest kobietą. To jeden z najwyższych wskaźników na świecie. Rodzi się zatem pytanie: czy coraz silniejsze rodzinne przedsiębiorstwa mogą stać się wyzwaniem dla przedsiębiorczych kobiet? (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Anna A.L.,Chandler G.N. (1999): Women Business Owners in Traditional and Non-traditional Industries. "Journal of Venturing", No 15.
  • Balcerzak-Paradowska B., (2001): Kobiety i mężczyźni na rynku pracy-rzeczywistość lat 1990-1999. IPiPP, Warszawa.
  • Ben-Yoseph M., Gaundry L. (1998): The Future of Work: Implications for Women Entrepreneurs in Transition Economies. "Women&Business", No 3-4.
  • Ben-Yoseph M., Gaundry L., Masłyk-Musiał E. (1994): Kobiety jako właścicielki przedsiębiorstw w USA i Polsce. "Kobieta i Biznes", nr 2-3.
  • Berger B., (1994): Współczesna kultura przedsiębiorczości. [w:] Kultura przedsiębiorczości. Oficyna Literatów "Rój", Warszawa.
  • Brockhause R. (1994): Entrepreneurship and Family Business Research: Comparison, Critique and Lesson. Entrepreneurship Theory and Practice.
  • Chua J., Chrisman J.J., Sharma P. (1999): Defining the Family Business by Behaviour. Entrepreneurship Theory and Practice.
  • Cohn M. (1992): Passing the Torch, Succession, Retirement, & Estate Planning in Family - Owned Businesses. McGraw-Hill, Inc, New York.
  • Davis P.A., Tagiuri R.: Bivalent attributes of family firm. Owner Managed Business Institute, Santa Barbara, CA.
  • Davis P.S., Harveston P.D. (1998): The Influence of Family on the Family Business Succession Proces. Entrepreneurship Theory and Practice.
  • Drucker P.F. (1992): Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. PWN, Warszawa.
  • Hall P.D. (1998): A historical overview of family firms in the United States. "Family Business Review", No 1.
  • IPSOS-Demoskop (2001).
  • Jaffe D.T. (1990): Working with ones you love: Conflict resolution and problem solving strategies for a successful business. Berkeley, CA, Conari.
  • Jeżak J., Popczyk W., Winnicka-Popczyk A. (2004): Przedsiębiorstwo rodzinne - funkcjonowanie i rozwój. Diffin, Warszawa.
  • Knothe M.A., Lisowska E. (1999): Kobiety na rynku pracy: negatywne zmiany i przedsiębiorczość jako konsekwencje przekształceń gospodarczych. Fundacja Centrum Promocji Kobiet, Warszawa.
  • Korkozowicz B. (2002): Małe i średnie przedsiębiorstwa na świecie. [w:] Raport o stanie sektora małych i średnich przedsiębiorstw na Polsce w latach 1998-1999. Polska Fundacja Promocji i Rozwoju MSP, Warszawa.
  • Lisowska E. (1995): Kobiety właścicielki firm w Polsce. "Kobieta i Biznes", nr 2.
  • Lisowska E. (1998): Przedsiębiorczość wobec bezrobocia kobiet i ich dyskryminacji na rynku pracy. "Kobieta i Biznes", nr 3-4.
  • Lisowska E. (1996): Udział kobiet w rozwoju sektora prywatnego w Polsce - motywacje i bariery. "Kobieta i Biznes", nr 2-3.
  • Lisowska E. (2000a): Style zarządzania polskich kobiet menedżerów (w świetle wyników badania ankietowego). Zeszyty Naukowe Kolegium Gospodarki Światowej, SGH, Warszawa.
  • Lisowska E. (2000b): Polskie menedżerki 2000 i ich porównanie z amerykańskimi. "Kobieta i Biznes", nr 1-2.
  • Majewska-Opiełka I.(2000): Czas kobiet. Bertelsmann Media, Warszawa.
  • Oppermann K., Weber E. (2002): Język kobiet, język mężczyzn - jak porozmawiać w miejscu pracy. Gdańskie Wydanie Psychologiczne, Gdańsk.
  • Porzuczek L., Danaj J.( 1998): Jaki jesteś kierowniku? "Personel", nr 7/8.
  • Polski biznes '95.
  • Rocznik Statystyczny (1997).
  • Rocznik Statystyczny (1999).
  • Rocznik Statystyczny (2002).
  • Safin K. (1993): Zachowanie strategiczne przedsiębiorstw rodzinnych w RFN. "Ekonomia i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 2.
  • Schumpeter J. (1960): Teoria rozwoju gospodarczego. PWN, Warszawa.
  • Słownik języka polskiego (1992). Red. M. Szymczak. T. II. PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215619

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.