Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Podejmowanie decyzji na giełdzie papierów wartościowych jest zadaniem złożonym, w dalszym ciągu nie w pełni ustrukturalizowanym. Często wyniki analiz są przeciwstawne, zdolności człowieka nie dają się w pełni zastąpić przez sztuczną inteligencję. Powstaje potrzeba wykorzystania technologii umożliwiających współdziałanie człowiek-komputer. W podejściu adoptowanym do modułu Giełda Inteligentnej Komputerowej Gry Strategicznej w Internecie agent interfejsu wspomaga proces podejmowania decyzji poprzez pobudzanie wyobraźni decydenta (prezentacja przypadków), a następnie wspomagając fazę świadomego rozwinięcia (przypominanie "odkryć" decydenta oraz ich systematyzowanie w kontekście zapisanej w komputerze wiedzy). Kolejne działania dotyczyć będą analizy formacji cenowych przeprowadzanych także na podstawie wykresu. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
271--282
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
- Crozier M. (1993): Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego. PWE, Warszawa.
- Gryciuk W. (1999): Technologie XXI wieku. TELEINFO, nr 25/1999.
- Holstein-Beck M. (1997): Być albo nie być menedżerem. Infoor Book, Warszawa.
- http://figaro.ae.katowice.pl/~stanek/ae2000.htm (20.03.2002).
- Hyacinth S.N. (1996): Software Agents: An Overview. "Knowledge Engineering Review", Vol. 11, No 3, September, pp.1-40.
- Nęcka E. (2001): Psychologia twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
- Sroka H. (1997): Wpływ rozwoju Internetu i Agenta softwarowego na SWD. Inteligentne Systemy Wspomagania Decyzji w Zarządzaniu, Katowice, s. 25.
- Stanek S., Sroka H. (2000): The double loop pattern of knowledge development in/for DSS research. W: Decision Support throught Knowledge Management. Wg S. Stanek H., Sroka: Building Creativity into OSS Design Framework. "Journal of Decision Systems" (08.03.2000).
- Stanek S., Mazur M., Sadecki B. (2005): Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie. Kreatywność we wspomaganiu decyzji. Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa.
- Śmid W. (2001): Encyklopedia promocji i reklamy. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
- www.microsoftagent.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215627