PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktorskie '05 | 271--282
Tytuł artykułu

Wspomaganie kreatywności za pomocą agenta oprogramowania w modelu giełdowym IKSGwI

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Podejmowanie decyzji na giełdzie papierów wartościowych jest zadaniem złożonym, w dalszym ciągu nie w pełni ustrukturalizowanym. Często wyniki analiz są przeciwstawne, zdolności człowieka nie dają się w pełni zastąpić przez sztuczną inteligencję. Powstaje potrzeba wykorzystania technologii umożliwiających współdziałanie człowiek-komputer. W podejściu adoptowanym do modułu Giełda Inteligentnej Komputerowej Gry Strategicznej w Internecie agent interfejsu wspomaga proces podejmowania decyzji poprzez pobudzanie wyobraźni decydenta (prezentacja przypadków), a następnie wspomagając fazę świadomego rozwinięcia (przypominanie "odkryć" decydenta oraz ich systematyzowanie w kontekście zapisanej w komputerze wiedzy). Kolejne działania dotyczyć będą analizy formacji cenowych przeprowadzanych także na podstawie wykresu. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Crozier M. (1993): Przedsiębiorstwo na podsłuchu. Jak uczyć się zarządzania postindustrialnego. PWE, Warszawa.
  • Gryciuk W. (1999): Technologie XXI wieku. TELEINFO, nr 25/1999.
  • Holstein-Beck M. (1997): Być albo nie być menedżerem. Infoor Book, Warszawa.
  • http://figaro.ae.katowice.pl/~stanek/ae2000.htm (20.03.2002).
  • Hyacinth S.N. (1996): Software Agents: An Overview. "Knowledge Engineering Review", Vol. 11, No 3, September, pp.1-40.
  • Nęcka E. (2001): Psychologia twórczości. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Sroka H. (1997): Wpływ rozwoju Internetu i Agenta softwarowego na SWD. Inteligentne Systemy Wspomagania Decyzji w Zarządzaniu, Katowice, s. 25.
  • Stanek S., Sroka H. (2000): The double loop pattern of knowledge development in/for DSS research. W: Decision Support throught Knowledge Management. Wg S. Stanek H., Sroka: Building Creativity into OSS Design Framework. "Journal of Decision Systems" (08.03.2000).
  • Stanek S., Mazur M., Sadecki B. (2005): Komputerowo Zintegrowane Zarządzanie. Kreatywność we wspomaganiu decyzji. Wydawnictwo Naukowo Techniczne, Warszawa.
  • Śmid W. (2001): Encyklopedia promocji i reklamy. Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków.
  • www.microsoftagent.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215627

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.