PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktorskie '05 | 295--303
Tytuł artykułu

Marka jako narzędzie poprawy konkurencyjności przedsiębiorstwa

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We współczesnej gospodarce rynkowej, którą charakteryzuje duża zmienność otoczenia oraz intensyfikacja konkurencji, utrzymanie przez przedsiębiorstwo długookresowego powodzenia jest coraz trudniejsze. Dotychczasowe mocne podstawy przewagi konkurencyjnej oparte na takich założeniach, jak niskie koszty oraz innowacyjne rozwiązania, tracą znaczenie. Rośnie natomiast ranga tzw. miękkich umiejętności i atrybutów, takich jak: wiedza marketingowa, dostęp do kanałów dystrybucji, a także marka. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Aatker D.A. (1996): Building Strong Brands. The Free Press, New York.
  • Altkorn J. (2001): Strategia Marki. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Bennet PD. (1998): Dictionary of Marketing Terms. American Marketing Association, Chicago.
  • Chernatony L. (2002): Marka. Wizja i tworzenie marki. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Doyle P- (1987): Marketing and the British Chief Executive. "Journal of Marketing Management".
  • Falkowski A., Tyszka T. (2001): Psychologia zachowań konsumenckich. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk.
  • Jone J.P. (1986): What is in name? Advertising and the concept of Brands. Lexington Books, Lexington.
  • Kall J. (2001): Silna marka. Istota i kreowanie. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Kotler P. (2004): Marketing. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Upshaw L.B. (1995): Building Brand Identity. A strategy for success in a hostile marketplace. John Wiley and Sons Inc., Canada.
  • Urbanek G. (2002): Zarządzanie marką. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa.
  • Wyniki badania Reader's Digest Most European Trustem Brands 2005. www.digest.com.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171215635

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.