PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | nr 17 Przedsiębiorstwa w procesie zmian | 61--75
Tytuł artykułu

Wybrane aspekty konkurencyjności przedsiębiorstw

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Selected Aspects of the Competitiveness of Enterprises
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem każdego przedsiębiorstwa jest uzyskanie i utrzymanie trwałej przewagi konkurencyjnej. W związku z tym, w artykule przedstawiono zarys głównych koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw.
EN
Survival and growth of each company needs to define an appropriate strategy of growth, which will ensure the achievement, strengthening and developing competitive advantage. Forming competitiveness is an important component of strategic management, which developed a lot of different concepts of competitiveness. Achieving and maintaining permanent competitive advantage is the objective of each company. Hence this article presents the outline of the main philosophies of competitiveness of enterprises, concerning also small and medium enterprises. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Gnidzewski W.M., Hejduk I.K., Innowacyjność w technice i technologii źródłem przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2002.
  • Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Poltext, Warszawa 1996.
  • Hamel G., Prahalad CK., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
  • Janasz W., Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
  • Janiuk I., Strategiczne dostosowanie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004.
  • Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
  • Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
  • Podstawy nauki o organizacji, red. S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2008.
  • Porter M., Konkurencyjna przewaga narodów, w: M. Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
  • Poznańska K., Schulte-Zurhausen M., Kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 1994, nr 2.
  • Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000.
  • Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
  • Uwarunkowania i sposoby wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, red. M. Białasiewicz, Economicus, Szczecin 2009.
  • Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strażycki, Difin, Warszawa 2002.
  • Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216139

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.