Warianty tytułu
Selected Aspects of the Competitiveness of Enterprises
Języki publikacji
Abstrakty
Celem każdego przedsiębiorstwa jest uzyskanie i utrzymanie trwałej przewagi konkurencyjnej. W związku z tym, w artykule przedstawiono zarys głównych koncepcji konkurencyjności przedsiębiorstw, ze szczególnym uwzględnieniem małych i średnich przedsiębiorstw.
Survival and growth of each company needs to define an appropriate strategy of growth, which will ensure the achievement, strengthening and developing competitive advantage. Forming competitiveness is an important component of strategic management, which developed a lot of different concepts of competitiveness. Achieving and maintaining permanent competitive advantage is the objective of each company. Hence this article presents the outline of the main philosophies of competitiveness of enterprises, concerning also small and medium enterprises. (original abstract)
Rocznik
Strony
61--75
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Gnidzewski W.M., Hejduk I.K., Innowacyjność w technice i technologii źródłem przewagi konkurencyjnej małych i średnich przedsiębiorstw, SGH, Warszawa 2002.
- Grupa Lizbońska, Granice konkurencji, Poltext, Warszawa 1996.
- Hamel G., Prahalad CK., Przewaga konkurencyjna jutra, Business Press, Warszawa 1999.
- Janasz W., Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
- Janiuk I., Strategiczne dostosowanie polskich małych i średnich przedsiębiorstw do konkurencji europejskiej, Difin, Warszawa 2004.
- Kay J., Podstawy sukcesu firmy, PWE, Warszawa 1996.
- Pierścionek Z., Strategie konkurencji i rozwoju przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006.
- Podstawy nauki o organizacji, red. S. Marek, M. Białasiewicz, PWE, Warszawa 2008.
- Porter M., Konkurencyjna przewaga narodów, w: M. Porter o konkurencji, PWE, Warszawa 2001.
- Porter M.E., Strategia konkurencji. Metody analizy sektorów i konkurentów, PWE, Warszawa 1999.
- Poznańska K., Schulte-Zurhausen M., Kryteria klasyfikacji małych i średnich przedsiębiorstw, "Przegląd Organizacji" 1994, nr 2.
- Romanowska M., Strategie rozwoju i konkurencji, Centrum Informacji Menedżera, Warszawa 2000.
- Strategor, Zarządzanie firmą, PWE, Warszawa 1999.
- Uwarunkowania i sposoby wzrostu konkurencyjności przedsiębiorstw, red. M. Białasiewicz, Economicus, Szczecin 2009.
- Zarządzanie przedsiębiorstwem, red. M. Strażycki, Difin, Warszawa 2002.
- Zarządzanie strategiczne. Systemowa koncepcja biznesu, red. M. Moszkowicz, PWE, Warszawa 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216139