Warianty tytułu
The Place of the Quality in Services
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zaprezentowano różne podejścia do zdefiniowania pojęcia jakość usług. Zwrócono uwagę na różnice pomiędzy usługą a wyrobem przemysłowym. Omówiono także wybrane modele jakości usług, w tym: model jakości usług wg Ch. Grönroosa, zintegrowany model jakości - model 4Q i model luk jakości usług.
This paper has started with the concept of the meaning the quality in services and has shown the differences between products and services. It has described selected models of service quality. Some of them has presented a very general, universal approach which unfortunately hasn't been useful to all kind of services, while the others authors quality of service defined by its attributes. (original abstract)
Słowa kluczowe
Rocznik
Strony
255--263
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Czubała A., Jonas A., Smoleń T., Wiktor J.W., Marketing usług, Wolters Kluwer Polska, Kraków 2006.
- Grönroos Ch., A Service Quality Model and its Marketing Implications, "European Journal of Marketing" 1984, nr 18 (4).
- Urban W., Definicje jakości usług - różnice oraz ich przyczyny, "Problemy Jakości" 2007, nr 3.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216197