PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 63 | 167--178
Tytuł artykułu

Koncepcje nauczania na odległość i e-learningu w szkolnictwie wyższym

Autorzy
Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Conception of Distance Learning and E-Learning in Higher Education
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem pracy jest określenie kluczowych aspektów e-learningu i nauczania na odległość, a także wykazanie różnic między tymi modelami edukacji na poziomie uniwersyteckim. Przedstawione zostaną doświadczenia związane z zastosowaniem platformy Moodle w nauczaniu przedmiotu: technologie informacyjne w Zamiejscowym Ośrodku Dydaktycznym w Świdwinie (ZOD Świdwin) Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego w Szczecinie. (fragment tekstu)
EN
In the paper were researched problems attached with innovative learning methods such as: e-learning, blended learning and distance learning. Internet user profile in Poland was presented as well as his motivation and aspirations attitude to education, and hope contained with Internet use in learning and motivating to gain proper education level. Experiences from experiment with using e-learning platform Moodle in supporting learning "Information Technology" were presented. Graphically were presented student activity in using e-learning platform Moodle on account of place of living, age and gained scores. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
167--178
Opis fizyczny
Twórcy
  • Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Bibliografia
  • Batorski D. 2009. Bariery transformacji województwa zachodniopomorskiego w kierunku gospodarki wiedzy, w: Zachodniopomorskie jako europejski e-region. Nasza strategiczna odpowiedź: perspektywa lat 2009-2013. I Konferencja "PRO@ctis", Szczecin 20 maja 2009 r., www.proactis.pl,dostęp dn. 10.07.2009 r.
  • Bliuc A.M., Goodyear P., Ellis R.A. 2007. ''Research focus and methodological choices in studies into students' experiences of blended learning in higher education''. The Inter. Hig. Educat. 10 (4), 231-44.
  • CBOS. 2009 a. Aspiracje i motywacje edukacyjne Polaków w latach 1993-2009. Komunikat z badań. BS/70/2009. Warszawa, lipiec 2009, www.cbos.pl, dostęp dn. 21.08.2009 r.
  • CBOS. 2009 b. Korzystanie z Internetu. Komunikat z badań. BS/96/2009. Warszawa, maj 2009, www.cbos.pl, dostęp dn. 21.08.2009 r.
  • Daniel J.S. 1990. 'Distance education in developing countries', in: Distance Education: Development and Access. Eds. M. Croft, I. Mugridge, J.S. Daniel, A. Hershfield. Caracas, ICDE Proceedings, 101-110.
  • Ellis R., Ginns P., Piggott L. 2009. E-learning in higher education: some key aspects and their relationship to approaches to study. Hig. Educ. Res. Develop. 28 (3), 303-318.
  • Garrison D.R., Vaughan N.D. 2008. Blended learning in higher education. Framework, principles, and guidelines. San Francisco, John Wiley&Sons.
  • Guri-Rosenblit S. 2005. 'Distance education' and 'e-learning': Not the same thing. Hig. Educ. 49 (4), 467-493.
  • Harley D., Henke J., Lawrence S., Maher M., Gawlik M., Muller P. 2002. An analysis of technology enhancement in a large lecture course at UC Berkeley: Costs, cultures, and complexity. A Final Report. UC Berkeley, Center for Studies in Higher Education.
  • Harris P., Connolly J., Feeney L. 2009. Blended learning: overview and recommendations for successful implementation. Indust. Comm. Train. 41 (3), 155-163.
  • Holmberg B. 1989. Theory and practice of distance education. London, Routledge.
  • Holmes B., Gardner J. 2006. E-learning: concepts and practice. London, SAGE.
  • Jara M., Mellar H. 2010. Quality enhancement for e-learning courses: The role of student feedback. Comp. Educat. 54 (3), 709-714.
  • Metcalf D.S., De Marco J.M. 2006. mLearning: Mobile learning and performance in the palm of your hand. Amherst, HRD Press.
  • PBI. 2008. Priorytety rozwoju społeczeństwa informacyjnego w opinii internautów. Podsumowanie wyników badania. Warszawa, wrzesień 2008, www.pbi.org.pl, dostęp dn. 17.05.2009 r.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216227

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.