PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Zarządzanie, finanse, ekonomia : warsztaty doktorskie '05 | 439--447
Tytuł artykułu

Proces kształtowania długotrwałych więzi filharmonii z donatorami według koncepcji marketingu partnerskiego

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Aktualna sytuacja narodowej kultury, w tym polskich filharmonii, wskazuje, iż instytucje kultury wysokiej, aby zapewnić sobie przyszłą egzystencję, muszą tworzyć długoterminowe relacje zarówno z odbiorcami kultury, jak i pozostałymi uczestnikami rynku. Tradycyjna koncepcja marketingu jest coraz częściej krytykowana. Instytucje kultury wysokiej, stosując marketing klasyczny, skupiają się głównie na pozyskaniu jak największej liczby nowych odbiorców sztuki czy donatorów, zaniedbując obecnych, zwykle najcenniejszych klientów. Koncepcja marketingu partnerskiego umożliwia nowoczesne spojrzenie na charakter wzajemnych oddziaływań i związków między daną organizacją a różnorodnymi podmiotami jej otoczenia. Jej podstawą jest założenie o możliwości i konieczności utrzymania bezpośrednich kontaktów pomiędzy sprzedającym a nabywcą. W ramach tej koncepcji podkreśla się, iż w działaniach rynkowych kontakty bezpośrednie stanowią istotny warunek odniesienia sukcesu i są rozpatrywane jako długookresowy proces budowania trwałych powiązań z uczestnikami poszczególnych rynków. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach, doktorant
Bibliografia
  • Borowiecki R. (2004): Perspektywy rozwoju sektora kultury w Polsce. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
  • Czuba M. (2001): Marketing usług, teoria i praktyka. Wydawnictwo Tara, Katowice.
  • Dawson W. (1980): The Arts and Marketing. [w:] M. Mokwa, E. Prieve, W. Dawson: Marketing The Arts. Praeger Publishing, New York.
  • Fonfara K. (2001): Marketing partnerski współczesną orientacją rynkową firmy. AE, Poznań.
  • Fonfara K. (1999): Marketing partnerski na rynku przedsiębiorstw. PWE, Warszawa.
  • Furtak R. (2003): Marketing partnerski na rynku usług. PWE, Warszawa.
  • Grzegorczyk A. (2003): Sponsoring kultury. Oficyna Wydawnicza ASPRA-JR, Warszawa.
  • Kramer T. (2004): Podstawy marketingu. PWE, Warszawa.
  • Materiały reklamowe New York Philharmonic (2005).
  • Materiały reklamowe Polskiej Filharmonii Bałtyckiej (2005).
  • Materiały reklamowe Filharmonii Krakowskiej (2005).
  • Pluta-Olearnik M. (1997): Działalność ośrodków kultury według koncepcji marketingu partnerskiego. [w:] Kultura w gospodarce rynkowej, problemy adaptacji marketingu. Red. K. Mazurek-Łopacińska. Wydawnictwo AE im. Oskara Langego, Warszawa-Wrocław.
  • Rogoziński K. (2000): Nowy marketing usług. AE, Poznań.
  • Sargeant A. (2004): Marketing w organizacjach non profit. Oficyna Ekonomiczna, Kraków.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216251

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.