Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Wielkość wymiany handlowej pomiędzy krajami Europy i Azji szacuje się na około 600 mld USD. Zauważalna jest tendencja szybkiego wzrostu wymiany towarów wysoko przetworzonych, co spowodowało zwiększenie przewozów kontenerowych. Aktualnie ich wielkość wynosi 6 min TEU, a wartość ładunków przewożonych w kontenerach szacuje się na 250 mld USD. W realizacji tak dużych przewozów ogromną rolę powinny odegrać transeuropejskie korytarze transportowe. Na kierunku wschód-zachód na terytorium Rosji istotne znaczenie odgrywa magistrala transsyberyjska (TRANSSIB). Obecnie magistrala ta jest linią zelektryfikowaną na całej długości i wyposażoną we współczesne środki łączności. Elektryfikację zakończono w 2003 r., co pozwala na organizowanie ruchu pociągów do 6 tys. ton. Stworzony został jednolity obszar informatyczny, którego podstawą jest światłowodowa sieć łączności zbudowana wzdłuż magistrali, co umożliwia sprawne przesyłanie informacji m.in. o wszystkich wagonach i kontenerach przewożonych i przekazywanych do dalszego przewozu przez porty morskie lub kolejowe przejścia graniczne do innych krajów. Sieć ta może stanowić także bazę terminali transportu kombinowanego i centrów logistycznych. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
123--128
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
- Aзиатский козырь России.РЖД - Паpтнер № 3.
- Mendyk E.: magistrala transsyberyjska i jej znaczenie gospodarcze. "Spedycja. Transport. Logistyka" 2003, nr 9, s. 63.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216351