PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 114 Ekonomia kreatywności : jakość kapitału ludzkiego jako stymulator wzrostu społeczno-gospodarczego | 136--145
Tytuł artykułu

Uwarunkowania środowiskowe kreatywności pracowników

Warianty tytułu
Influence of Environmental Conditionson Employe Creativity
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niniejsze opracowanie skupia się na problematyce uwarunkowań środowiskowych i ich wpływu na kreatywność i działalność innowacyjną w sytuacji pracy. Podstawowym założeniem rozważań jest to, iż ukierunkowane zmiany określonych elementów środowiska społecznego stymulują w istotny sposób potencjał innowacyjny i stanowią podstawę do tworzenia wysoce kreatywnych zespołów... (fragment tekstu)
EN
The article focuses on the issue of the environmental conditions and their role in stimulating creative and innovative organization. It was assumed that specific changes in some elements of social environment influence innovative potential and highly effective creative work. The subject is especially interesting due to the possibility of increasing creativity in team work. (original abstract)
Twórcy
  • Politechnika Śląska
Bibliografia
  • Baruk J., Zarządzanie wiedzą i innowacjami. Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006, s. 90.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego. PWN, Warszawa 1960, s. 104.
  • Whitfield P.R., Innowacje w przemyśle. PWE, Warszawa 1979, s. 26.
  • Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. PWE, Warszawa 1992, s. 29.
  • Kożusznik B., Kluczowa rola psychologii we wspieraniu i w stymulowaniu innowacyjności. W: Psychologia uwarunkowania innowacyjności. ,,Chowanna", t.2 (35). Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice, 2010, s. 29.
  • Osika G., Procesy innowacyjne w organizacji a koncepcja systemów informacyjnych Karla Weicka. ,,Organizacja i Zarządzanie" Kwartalnik Naukowy Politechniki Śląskiej 2011, nr 1(13).
  • West M.A., Anderson N.R., The sociology of innovation in groups. Za: M. Frese: Zmiany charakteru pracy. W: Psychologia pracy w organizacji. Red. N.Chmiel. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2007, s. 374-375.
  • Kożusznik B., Psychologia zespołu pracowniczego. Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego, Katowice 2002, s. 177.
  • Goffman E., Rytuał intelektualny. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2006, s. 5.
  • Berger Ch., Revisiting the relationship construct. W: Adler R.B., Rosenfeld L.B., Rroktor R.F., Relacje interpersonalne. Proces porozumiewania się. Wydawnictwo Rebis, Poznań 2006, s. 252.
  • Watkins M., Sztuka negocjacji w biznesie. Innowacyjne podejścia prowadzące do przełomu. Wydawnictwo Helion, Gliwice 2002, s. 153.
  • Sztompka P., Zaufanie - fundament społeczeństwa. Wydawnictwo Znak, Kraków 2007, s. 139.
  • Lewicki R., Haim A., Oleander K., Pomyśl zanim powiesz. Wydawnictwo Amber, Warszawa 1997, s. 235.
  • Kenrick D.,T., Neuberg S.L., Cialdini R.B., Psychologia społeczna. Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2002, s. 630-632.
  • Aronson E., Wilson T.D., Akert R.M., Psychologia społeczna. Serce i umysł. Wydawnictwo Zysk i Ska, Poznań 1997, s. 380-381.
  • Schultz D.P., Schultz S.E., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002, s. 363.
  • Hanna M.S., Wilson G.L., Communicating in Business and Professional Settings. Random House, New York 1988, s. 87-88.
  • Hall E., Ukryty wymiar. Wydawnictwo Literackie MUZA, Warszawa 2005.
  • Knap M.L., Hall J.A., Komunikacja niewerbalna w interakcjach międzyludzkich. Wydawnictwo Astrum, Wrocław 2000, s. 179-180.
  • Leathers D.G., Komunikacja niewerbalna. Zasady i zastosowania. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 464-482.
  • Jung B., Kreatywne gospodarki i ,,kreatywna klasa". Otoczenie mediów ery Web 2.0. W: Wokół mediów ery Web 2.0. (red. ) B. Jung, s. 232-233.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216439

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.