PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 21 Przedsiębiorstwo zorientowane na wiedzę | 45--58
Tytuł artykułu

Strategie organizacji innowacyjnych

Treść / Zawartość
Warianty tytułu
Strategies of Innovative Organizations
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Szczegółowo omówiono rolę innowacji w prawidłowym funkcjonowaniu organizacji. Zwrócono uwagę na różne sposoby podejścia do innowacji, ze szczególnym uwzględnieniem strategii innowacyjnych (m.in. orientacji na rozwój przedsiębiorstwa high-tech).
EN
The necessity to introduce innovative management and formulate strategies of innovative organizations is the basic condition for effective and rational implementation and commercialization of innovations on national and foreign markets. (original abstract)
Twórcy
Bibliografia
  • Almaney A.J., Strategic Management, The Process of Gaining Competitive Advantage 1992.
  • Antoszkiewicz J.D., Metody skutecznego zarządzania, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle, Orgmasz, Warszawa 1997.
  • Berliński L., Projektowanie i ocena strategii innowacyjnych, AJG, OPO, Bydgoszcz 2003.
  • Białoń L., Typologia innowacyjnych strategii, w: Innowacje techniczne i zmiany strukturalne w procesie transformacji polskiej gospodarki, t. I, red. A.H. Jasiński, M. Kruk, Uniwersytet w Białymstoku, Białystok 1999.
  • Drucker P., Innowacja i przedsiębiorczość. Praktyka i zasady. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1992.
  • Ekonomika innowacji, red. J. Czupiał, Akademia Ekonomiczna, Wrocław 1994.
  • Freeman Ch., Economics of Industrial Innovation, Penguin, F. Pinter, London 1982.
  • Haffer M., Popławski W., Strategie innowacyjne w kontekście podstawowych kierunków rozwoju przedsiębiorstw, w: Strategie rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, red. Z. Pierścionek, K. Poznańska, materiały z konferencji naukowej, SGH, Warszawa 2000.
  • Janasz W., Dyfuzja nowych technik w przedsiębiorstwie, "Nowator" 1994, nr 10.
  • Janasz W., Innowacyjne strategie rozwoju przemysłu, Fundacja na rzecz Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 1999.
  • Janasz W., Koncepcje zarządzania strategicznego, w: K. Janasz, W. Janasz, K. Kozioł, K. Szopik, Zarządzanie strategiczne. Koncepcje, metody, strategie, Difin, Warszawa 2008.
  • Janasz W., Kozioł K., Determinanty działalności innowacyjnej przedsiębiorstw, PWE, Warszawa 2007.
  • Jasiński A.H., Przedsiębiorstwo innowacyjne na rynku, KiW, Warszawa 1992.
  • Jennings D.F., Multiple Perspectives of Entrepreneurship, Text, Readings and Cases, Cincinnati 1994.
  • Karpiński A., Co warto wiedzieć o polityce gospodarczej rządu, Instytut Organizacji i Zarządzania w Przemyśle Orgmasz, Warszawa 1997.
  • Karpiński A., Spór o przyszłość przemysłu światowego, Dom Wydawniczy i Handlowy Elipsa, Warszawa 1994.
  • Konieczny jest pakt na rzecz polskiej innowacyjności, "Rzeczpospolita" z 14-15.08.2008, s. B6-B7.
  • Kwieciński L., Moszkowicz K., Sroka J., Innowacyjność i internacjonalizacja dolnośląskich małych i średnich przedsiębiorstw, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2007.
  • Mamica Ł., Jednostki badawczo-rozwojowe w polskiej polityce innowacyjnej, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków 2007.
  • Nowak-Far A., Globalna konkurencja. Strategiczne zarządzanie innowacjami w przedsiębiorstwach wielonarodowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2000.
  • Penc J., Innowacje w przedsiębiorstwie, "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa" 1992, nr 7.
  • Penc J., Strategie zarządzania. Agencja Wydawnicza Placet, Warszawa 1995.
  • Popławski W., Sudolska A., Zastępowski M., Współpraca przedsiębiorstw w Polsce w procesie budowania ich potencjału innowacyjnego, Dom Organizatora, Toruń 2008.
  • Prahald C.K., Krishnan M.S., Nowa era innowacji, Wydawnictwa Profesjonalne PWE, Warszawa 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216587

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.