Warianty tytułu
The New Face of Marketing - Concept of Experiential Marketing
Języki publikacji
Abstrakty
Marketing, jako dynamiczna dziedzina nauki, nieustannie zmienia oblicze w odpowiedzi na przemiany społeczne i rynkowe. Niniejszy artykuł opisuje nową koncepcję marketingu dopasowanego do specyfiki gospodarki opartej na doświadczeniach. Zaprezentowane zostały klasyfikacje oraz podejście modularne do kreowania doznań, a także przedstawiono praktyczne implikacje dla przedsiębiorstw pragnących inscenizować niezapomniane doświadczenia. Kluczowe działania pozwalające na stworzenie niezapomnianego doświadczenia w oczach konsumentów obejmują utworzenie motywu przewodniego podpartego odpowiednimi wskazówkami materialnymi i ludzkimi. Należy także odwoływać się do zmysłów, emocji, stylu życia, intelektu nabywcy oraz skłonności do przynależności do szerszej wspólnoty. Istotnym zagadnieniem jest również ustalenie odpowiedniej ceny za udział w wydarzeniu oraz zagwarantowanie jego uczestnikom możliwości nabycia pamiątek. (abstrakt oryginalny)
Marketing, as a dynamic field of science, is constantly adapting to ever-changing social and economic environment. The article presents a new marketing concept which addresses the essence of the experience economy. Various typologies and modular approach to experience creation are presented, as well as practical implications for companies willing to stage memorable experiences. Key activities which should be undertaken by companies aiming at experience-oriented consumers include defining the theme of the experience and supporting it with appropriate cues. It is essential to appeal to people's senses, emotions, intellect, lifestyles as well as a desire to belong to a wider community. A final issue concerns the pricing strategy and providing customers with opportunity of purchasing memorabilia. (original abstract)
Twórcy
autor
- Uniwersytet Warszawski
Bibliografia
- L.L. Berry, L.P. Carbone, Build Loyalty through Experience Management, "Quality Progress" 2007, No. 9.
- Concise Oxford English Dictionary, Oxford University Press, Oxford 2006.
- K. Dziewanowska, A. Kacprzak-Choińska, Technologia tworzenia poszerzonej rzeczywistości jako nowe narzędzie marketingowe. W: Marketing - aktualne problemy i kierunki ewolucji, M. Gębarowski, L. Witek, B. Zatwarnicka-Madura (red.), Oficyna Wydawnicza Politechniki Rzeszowskiej 2012, s. 71-80.
- M. Lenderman, Experience the Message. How Experiential Marketing Is Changing the Brand World, Carrol & Graf, New York 2006, s. 10.
- A.M. Muniz Jr., T.C. O'Guinn, Brand Community, "Journal of Consumer Research" 2001, No. 4.
- T.P. Novak, D.L. Hoffman, Y.-F. Yung, Measuring the Customer Experience In Online Environments. A Structural Modeling Approach, "Marketing Science" 2000, No. 1.
- A. Palmer, Customer Experience Management. A Critical Review, "Journal of Services Marketing" 2010, No. 3.
- B.J. Pine II, J.H. Gilmore, The Experience Economy, Harvard Business Review Press, Boston 2011, s. 9.
- B.J. Pine II, J.H. Gilmore, The Experience Economy. Work is Theatre & Every Business is a Stage, Harvard Business School Press, Boston 1999.
- J.B. Pine, J.H. Gilmore, Welcome to the Experience Economy, "Harvard Business Review" 1998, No. 4.
- R. Plutchik, Emotion. A Psychoevolutionary Synthesis, Harper & Row, New York 1980, s. 138.
- B.H. Schmitt, Experiential Marketing, "Journal of Marketing Management" 1999, No. 15.
- B.H. Schmitt, Experiential Marketing: How to Get Customers to Sense, Feel, Think, Act, Relate to Your Company and Brands, Free Press, New York 1999, s. 20.
- C. Shaw, Revolutionize Your Customer Experience, Palgrave Macmillan, New York 2005, s. 64-68.
- Słownik Języka Polskiego PWN, sjp.pwn.pl, odczyt: 17.07.2012.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216705