Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Rozwój i zmiany zachodzące na współczesnym rynku dały wielu grupom nie tylko szanse rozwoju zawodowego, ale również większą swobodę wyrażania własnej osobowości, często poprzez konsumpcję. Jedną z takich grup są kobiety, które według prognoz ekspertów w XXI wieku będą najważniejszym rynkiem. Sukces wielu firm będzie więc zależał od umiejętności rozpoznania potrzeb, preferencji, systemów wartości i postrzegania świata przez kobiety. Kobieta jako konsument budzi coraz większe zainteresowanie specjalistów rynkowych, co skutkuje poszukiwaniem nowych sposobów dotarcia do tej grupy klientów i stosowaniem ukierunkowanego marketingu. Marketing zorientowany na kobiety ma szanse stać się wymogiem rynku i okazją dla tych firm, które chcą dotrzeć do wciąż niedocenianej grupy konsumentów jaką są kobiety. Niniejsze opracowanie charakteryzuje kobiety jako konsumentów, przedstawia wybrane typologie kobiet - konsumentów, a także istotę i założenia marketingu skierowanego do kobiet. W artykule zaprezentowano również wybrane wyniki badań ankietowych, których celem było poznanie zachowań zakupowych konsumentów oraz ich opinii na temat marketingu ukierunkowanego na płeć i zasadności jego stosowania. (abstrakt oryginalny)
Development and changes that take place in contemporary market enabled not only the career development of different groups but also better possibility to show one's personality often through consumption. The appropriate example of such a group is the group of women, which will probably be the most important group in the market according to experts of twenty-first century. The success of many companies will depend on their skill to identify the needs, preference, value system and perception of the world by women. A woman as a consumer generates more and more interest of the market experts and it results in a search for new ways of reaching this group of clients and usage of direct marketing. Marketing directed towards women can become a must for the market and an opportunity for these companies which wish to reach this still underestimated group of consumers that is women. This case study characterizes women as consumers, shows the chosen women's - consumer's standardization and also the point and assumptions of the marketing directed towards women. Chosen results of the survey researches, that were to uncover the consumer 's shopping behavior and his opinion about the marketing directed towards gender and the validity of its usage are also illustrated in the article. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
78--94
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Wyższa Szkoła Zarządzania i Bankowości w Krakowie
Bibliografia
- Altkorn J., Kramer T. (red.), Leksykon marketingu, PWE, Warszawa 1998.
- Barletta M., Marketing skierowany do kobiet. Jak zrozumieć, dotrzeć i zwiększyć swój udział w największym na świecie segmencie rynku, CeDeWu, Warszawa 2006.
- Fokus - Rządzą w sklepie, "Media i Marketing Polska" 2005, nr 6.
- Kienzier I., Leksykon marketingu, Wyd. CH. Beck, Warszawa 2008.
- Kobieta równoprawny konsument?, http://kobieta.gazeta.pl.
- Kropiwnicki A., W sklepie urodzone, "Wprost" 2003, nr 15.
- Marczuk-Komiszke M., Obrona przed stereotypami, "Home & Market" 2009, nr 11.
- Niegowska G., Marketing zorientowany na kobietę, "Marketing i Rynek" 2004, nr 8.
- Niegowska G., Odorzyńska-Kondek J., Osobowość a marketing skierowany do kobiet, "Marketing i Rynek" 2005, nr 3.
- Renzetti C. M., Curran D. J., Kobiety, mężczyźni i społeczeństwo, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005.
- Smyczek S., Sowa I., Konsument na rynku. Zachowania, modele, aplikacje, Difin, Warszawa 2005.
- Węglarz A., Polka XXI wieku -portret insightowy, "Brief" 2004, nr 12.
- Zatwarnicka-Madura B., Typologia kobiet - konsumentek, "Marketing i Rynek" 2008, nr 10.
- http://encyklopedia.pwn.pl.
- http://pl.wikipedia.org.
- http://www.egospodarka.pl.
- http://www.marketingkobiet.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216871