PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2003 | no 2 | 93--105
Tytuł artykułu

Informational Factors of Competitive Advantage of an Enterprise

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
Potential informational factors of competitive advantage can be identified in each of the aforementioned dimensions according to two criteria of value added generation: subjective criterion, i.e., at the workplace (within the selected activity/area), between workplaces (within the organisation) and between the workplace and the environment; and objective criterion, which defines information management functions, i.e., collection, processing, diffusion. Examples of informational factors of the value added generated at the workplace in the process of gathering or sending information may include such uses of information and communication technology as intranet, the Internet, electronic mail, or such elements of the organisation as flexible working time, document circulation instructions, data processing schedules, or motivation-based reward schemes. (fragment of original text)
Rocznik
Numer
Strony
93--105
Opis fizyczny
Twórcy
  • Cracow University of Economics, Poland
Bibliografia
  • Adamiak A., 1998, Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw [Shaping the Competitive Advantage of Enterprises], "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 6.
  • Ansoff H.I., Zarządzanie strategiczne [Strategic Management], PWE, Warsaw 1985.
  • Aquillar F., Scanning the Business Environment, Macmillan, New York 1967.
  • Chaveut A., Metody zarządzania. Przewodnik [Management Methods. A Guide], Poltext, Warsaw 1997.
  • Cieplik Cz.K., Zarządzanie informacją [Information Management], Academic Papers of the Professional Business School nr 1, Profesjonalna Szkoła Biznesu - Szkoła Wyższa, Kraków 1996.
  • Czekaj J., Metody zarządzania informacją w przedsiębiorstwie [Information Management Methods in the Enterprise], Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Cracow 2000.
  • Czekaj J., Martyniak Z., 1995, Zarządzanie informacjami. Aspekt strategiczny [Information Management. The Strategic Aspect], "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 3.
  • Dolińska M., 1995, Strategiczny rozwój systemów informacyjnych [The Strategic Development of Information Systems], "Przegląd Organizacji", nr 10.
  • Drucker P.F., Zarządzanie w czasach burzliwych [Managing in Times of Great Change], Nowoczesność, Warsaw 1995.
  • Faulkner D., Bowman C., Strategie konkurencji [Competition Strategies], Gebethner and Ska, Warsaw 1996.
  • Hamel G., Prahalad C.K., 1990, The Core Competence of the Corporation, "Harvard Business Review", vol. 68, nr 3.
  • Karlóf B., Strategia biznesu [Business Strategy], Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warsaw 1992.
  • Key J., Podstawy sukcesu firmy [The Foundations of Success in Enterprises], PWE, Warsaw 1996.
  • Koźmiński A., Piotrowski J., Teoria i praktyka zarządzania [The Theory and Practice of Management], PWE, Warsaw 1998.
  • Kwieciński M., Wywiad gospodarczy w zarządzaniu przedsiębiorstwem [Business Intelligence in the Management of Enterprises], PWN, Warsaw 1999.
  • Lesea H., 1992, Pour un management stratégique de l'information, "Revue Française de Gestion", nr 90.
  • Martinet B., Marti Y.M., Wywiad gospodarczy. Pozyskiwanie i ochrona informacji [Business Intelligence. Obtaining and Protecting Information], PWE, Warsaw 1999.
  • Martyniak Z. ed., Elementy zarządzania informacją i komunikacją w przedsiębiorstwie [Aspects of Managing Information and Communication Management in Enterprises], Akademia Ekonomiczna w Krakowie, Cracow 1997.
  • Mikunda K., 1994, System informacyjny w przedsiębiorstwie [Information Systems in Enterprises], "Przegląd Organizacji", nr 2.
  • Obłój K., Strategia sukcesu firmy [Enterprise Success Strategies], PWE, Warsaw 1993.
  • Pierścionek Z., Strategie rozwoju firmy [Enterprise Development Strategies], PWN, Warsaw 1996.
  • Porter M.E., Competitive Advantage, The Free Press, New York 1985.
  • Porter M.E., Strategia konkurencji [Competition Strategies], PWE, Warsaw 1992.
  • Romanowska M., Gierszewska G., Analiza strategiczne przedsiębiorstwa [Strategic Analysis of Enterprises], PWN, Warsaw 1999.
  • Staehle W.H., Management. Eine verhaltenswissenschafltiche Perspektive [Management. A Behavioural Scientific Perspective], München 1991.
  • Strategor, Zarządzanie firmą. Strategie, struktury, decyzje, tożsamość [Enterprise Management. Strategies, Structures, Decisions, Identity], PWE, Warsaw 1995.
  • Waclawik Ł., 1997, Strategia czuwania - metoda informacyjnego wspomagania zarządzania strategicznego [Vigilance Strategy - a Method for Supporting Strategic Management Through Information], "Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa", nr 6.
  • Wawrzyniak B., Polityka strategiczna przedsiębiorstwa [Enterprise Strategic Policy], PWE, Warsaw 1989.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171216927

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.