Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
W artykule zostanie zwrócona uwaga na szkoły podstawowe i gimnazja, które zlokalizowane są na wsi i podlegają pod samorząd gminny. Przejęcie przez jednostki samorządu gminnego, uzależniło ich funkcjonowanie od kondycji finansowej gminy oraz od jej umiejętności zarządczych. Ponadto szkoły często współpracują z gminą w realizacji zadań pozaedukacyjnych, co zacieśnia relacje pomiędzy nimi. Opracowanie opiera się na wynikach badań przeprowadzonych w latach 2002-2004 na terenie województwa lubelskiego, których celem była ocena wpływu gmin na funkcjonowanie szkół na obszarach wiejskich. (fragment tekstu)
Twórcy
autor
Bibliografia
- 1. Edukacja. Raport 1997-2001, (2001), Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa.
- 2. Kołaczek B., (2004), Dostęp młodzieży do edukacji, IPiSS, Warszawa.
- 3. Wilkin J. (red.), (2003), Podstawy strategii zintegrowanego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
- 4. Rocznik Statystyczny Województw 2003, (2003), GUS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217109