PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | nr 3 | 90--98
Tytuł artykułu

Wpływ jednostek samorządu terytorialnego na funkcjonowanie szkół wiejskich

Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zostanie zwrócona uwaga na szkoły podstawowe i gimnazja, które zlokalizowane są na wsi i podlegają pod samorząd gminny. Przejęcie przez jednostki samorządu gminnego, uzależniło ich funkcjonowanie od kondycji finansowej gminy oraz od jej umiejętności zarządczych. Ponadto szkoły często współpracują z gminą w realizacji zadań pozaedukacyjnych, co zacieśnia relacje pomiędzy nimi. Opracowanie opiera się na wynikach badań przeprowadzonych w latach 2002-2004 na terenie województwa lubelskiego, których celem była ocena wpływu gmin na funkcjonowanie szkół na obszarach wiejskich. (fragment tekstu)
Rocznik
Numer
Strony
90--98
Opis fizyczny
Twórcy
autor
Bibliografia
  • 1. Edukacja. Raport 1997-2001, (2001), Ministerstwo Edukacji Narodowej, Warszawa.
  • 2. Kołaczek B., (2004), Dostęp młodzieży do edukacji, IPiSS, Warszawa.
  • 3. Wilkin J. (red.), (2003), Podstawy strategii zintegrowanego rozwoju rolnictwa i obszarów wiejskich w Polsce, Wyd. Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa.
  • 4. Rocznik Statystyczny Województw 2003, (2003), GUS, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217109

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.