Czasopismo
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Computer Information Systems in Support of Marketing Area in Enterprise
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest wykazanie potrzeby pomiaru ważnych wskaźników ekonomicznych w trakcie wdrożenia oraz funkcjonowania systemów informatycznych w przedsiębiorstwach. Ocena związku przedsięwzięcia informatycznego z funkcją marketingową organizacji oraz ustalenie stopnia realizacji jego celów rynkowych określa wpływ tego przedsięwzięcia na tworzenie wartości organizacji w długim okresie. Elementem systemu oceny jest pomiar efektywności przedsięwzięcia informatycznego, rozumianej jako stosunek cenności wyników użytecznych do poniesionych kosztów. Mając na uwadze klasyfikację korzyści i kosztów, należy stwierdzić, że ocena efektywności przedsięwzięcia informatycznego może dotyczyć kilku poziomów.(...)Przedstawiona powyżej metodyka kalkulacji ROI jest ogólnym zarysem podejścia do analizy ekonomicznych aspektów wdrożenia i funkcjonowania systemu informatycznego w kontekście realizowanej funkcji marketingowej. Każde przedsiębiorstwo wdrażające system informatyczny może charakteryzować się innym modelem biznesowym działalności i przez to pomiar wskaźnika ROI będzie przebiegać nieco odmiennie, jednak ogólne założenia pozostaną takie same (fragment tekstu)
The article focuses on the need of the assessment of the economic value, which is often omitted during implementations of computer systems in enterprises. Such an assessment is not a simple matter since the appearance of a computer system in the enterprise provokes a lot of changes both of direct as well as indirect character. The special attention in the article is put to ROI methodology in computer projects.(original abstract)
Rocznik
Strony
101--108
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Humanistyczno-Przyrodniczy Jana Kochanowskiego w Kielcach
Bibliografia
- Castells M., Społeczeństwo sieci, Wydawnictwo PWN, Warszawa 2008.
- 2. Collin S., Marketing w sieci, Wydawnictwo Felberg SJA, Warszawa 2002.
- 3. Dąbrowska A., Janoś-Kresło M., Wódkowski A., E-usługi a społeczeństwo informacyjne, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2009.
- 4. Raport E-commerce, Internet Standard, V edycja, wrzesień 2011.
- 5. Siegel D., Futuryzuj swoją firmę. Strategia biznesu w dobie e-klienta, Wydawnictwo IFC Press, Kraków 2001.
- 6. Sznajder A., Marketing wirtualny, Oficyna Ekonomiczna, Kraków 2000.
- 7. www.socialmedia.pl/tag/social-media-definicja/.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217179