Czasopismo
2005
|
Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych
|
23--30
Tytuł artykułu
Autorzy
Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Z poczynionych obserwacji w AE w Katowicach wynika, że osoby rozpoczynające pracę w uczelni wykazują pewne predyspozycje do pracy zarówno naukowej, jak i dydaktycznej. Można jednak dostrzec potrzebę uzupełnienia zdobytej już wiedzy merytorycznej o umiejętności, których posiadanie umożliwi pełniejszą realizację zadań powierzonych nauczycielowi akademickiemu: nauczania, wychowywania i wspierania procesu uczenia się studentów. Wydało się zatem słuszne przybliżenie w formie warsztatowej m.in. takich komponentów z zakresu dydaktyki nauczania, jak: stosowanie skutecznych form i metod nauczania, właściwe korzystanie z pomocy naukowych, planowanie celów kształcenia, treści kształcenia itp. Co więcej, można było także dostrzec potrzebę zwrócenia uwagi na umiejętności towarzyszące pracy nauczyciela akademickiego oraz wpływające na postrzeganie jego pracy przez studentów. Wśród takich umiejętności należy wymienić przede wszystkim zdolność rozumienia funkcjonowania grupy i jednostki, umiejętności komunikacyjne, opanowanie technik emisji głosu, umiejętność autoprezentacji. Ważne stało się także dokonanie refleksji nad etycznym wymiarem pracy nauczyciela akademickiego. (fragment tekstu)
Rocznik
Strony
23--30
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
- Okoń W.: Proces nauczania. Warszawa 1965, s. 58-59.
- Półturzycki J.: Dydaktyka dla nauczycieli. Płock 2002, s. 254-257.
- Zawadowska J.: Jakość edukacji. "Znak" 1999, nr 3.
- Silberman M.: Metody aktywizujące w szkoleniach. Kraków 2004, s. 274- 276.
- Raport z badań preferencji studentów w zakresie jakości i warunków studiowania na AE. Katowice 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217207