PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 7 | 15--23
Tytuł artykułu

Innowacje w biurach podróży

Warianty tytułu
Innovations in Travel Agencies
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Artykuł podejmuje zagadnienia dotyczące teorii ukrytego przywództwa w organizacjach działających na rynkach międzynarodowych. Wyjaśniono pojęcie i zakres teorii ukrytego przywództwa oraz kulturowo wspieranej teorii ukrytego przywództwa. Następnie zaprezentowano i omówiono sześć globalnych wymiarów kierownictwa wyróżnionych w oparciu o kulturowo wspieraną lub wspierających skuteczne przywództwo, w wyróżnionych dziesięciu grupach kulturowych krajów. W ostatniej części publikacji podjęto problematykę globalnego managera (przywódcy) w kontekście kulturowym. (abstrakt oryginalny)
EN
An article takes up issues dealing with implicit leadership, in the cultural aspect, in organizations leading international activities. In the article the concept and range of the implicit leadership theory and theory of implicit leadership supported culturally are explained. Then there are presented and discussed six global CLT leadership dimensions distinguished on the base of theory of implicit leadership supported culturally. Moreover, the significance of global CLT leadership dimensions are presented, supporting or hampering effective leadership, in the particular ten world country clusters. In the last part of the publication the issues of global leader in cultural context are provided. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
15--23
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
  • Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu
Bibliografia
  • Gospodarka turystyczna w Polsce w roku 2009, Departament Turystyki w Ministerstwie Sportu i Turystyki, Warszawa 2010.
  • Konieczna-Domańska A., Gospodarka turystyczna, Wydawnictwo Kanon, Warszawa 2007.
  • Konieczna-Domańska A., Biura podróży na rynku turystycznym, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Nowacki R., Innowacyjność w zarządzaniu a konkurencyjność przedsiębiorstwa, Wydawnictwo Difin, Warszawa 2010.
  • Panasiuk A., Ekonomika turystyki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2007.
  • Panasiuk A., Gospodarka turystyczna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008.
  • Poznańska K,, innowacyjność przedsiębiorstw, [w:] Nauka o przedsiębiorstwie, red. nauk. I. Lichniak, Oficyna Wydawnicza SGH, Warszawa 2009.
  • Przeorek-Smyka R., Wybrane źródła finansowania innowacji w przedsiębiorstwach turystycznych w Polsce, Prace Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, 2008, nr 29.
  • Schumpeter J., Teoria rozwoju gospodarczego, Wydawniczo Naukowe PWN, Warszawa 1960.
  • Zasady gromadzenia i interpretacji danych dotyczących innowacji. Pomiar działalności naukowej i technicznej, OECD, Oslo 2005.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217317

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.