PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2005 | Profesjonalizacja kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich w nauczaniu przedmiotów ekonomicznych | 129--142
Tytuł artykułu

Systemy wspomagania procesów dydaktycznych w wirtualnej edukacji

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Nauczanie za pośrednictwem technologii informacyjnych powinno więc podążać w kierunku zróżnicowania treści zarówno pod względem merytorycznym, jak i formy technicznego przekazu. Głównym celem opracowania jest zatem zaprezentowanie możliwości wybranych narzędzi e-learningowych oraz sposobów komunikacji w wirtualnej edukacji, mając na względzie ich rolę w personalizacji kształcenia. Autorzy opracowania scharakteryzowali możliwości wybranych narzędzi i oprogramowania Open Source dla potrzeb e-learningu z uwzględnieniem podziału na trzy grupy tematyczne: systemy tworzenia portali internetowych, systemy zarządzania nauczaniem lub treścią nauczania, narzędzia umożliwiające komunikację w e-learningu. (fragment tekstu)
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
  • Akademia Ekonomiczna im. Karola Adamieckiego w Katowicach
Bibliografia
  • Tadeusiewicz R.: E-learning szansą wzbogacenia oferty edukacyjnej uczelni. Biuletyn Informacyjny Pracowników AGH nr 138, luty 2005, s. 4.
  • Gruszka A.: Po wiedzę w sieć. "CHIP" 2002, nr 7.
  • Hyla M.: E-learning - od pomysłu do rozwiązania. Kraków 2003; Cechy komunikacji cyfrowej [online], http://www.senat.gov.p1/K4/DOK/DR/600/610/610-12.htm.
  • Bielewicz A.: Trendy w nauczaniu. "Computerworld" 2005, nr 11/662, s. 30.
  • Kukla E.: Zarys metodyki konstruowania strategii nauczania w multimedialnych inteligentnych systemach edukacyjnych (MITS). [w:] Multimedialne i sieciowe systemy informacyjne. Wrocław 2002.
  • Sroka H., Słaboń M., Abramek E.: Możliwości systemów LMS w zakresie indywidualizacji procesu kształcenia. [w:] Rozwój e-edukacji w ekonomicznym szkolnictwie wyższym. Red. M. Dąbrowski, M. Zając. Warszawa 2005, s. 280.
  • Tadeusiewicz R.: Dwa cele i dwa modele e-learningu: model minimalnych kosztów masowego kształcenia oraz model maksymalnej jakości kształcenia elitarnego. Streszczenie materiałów z konferencji E-Learning w Społeczeństwie Wiedzy, która odbyła się 14.03.2005 r. w AGH w Krakowie;.
  • Neczaj R.: Różnorodność stylów nauczania i uczenia się. [w:] Projektowanie wirtualnych zajęć i treści online. Materiały z seminarium CREN SGH, 23.03.2005 r.
  • Jacuk W., Marciszewska A.: Wykorzystanie systemów zarządzania treścią (CMS) i środowiska LAMP w edukacji [online]. "GAZETA IT" 2005, nr 1 (31), http://www.gazeta-il.pl/edukacja/git30/jacuk.html.
  • http://www.cms.rk.edu.pl/vis_2.html.
  • http://www.mambopl.com/content/view/12/43/.
  • Dąbrowski M.: Wybór rozwiązań technologicznych w e-edukacji. "E-mentor" nr 5(7), s. 43.
  • http://pancake.sggw.waw.pl/moodle/mod/resource/view.php?id=2337.
  • http://www.moodle.oen.agh.edu.pl.
  • www.claroline.net.
  • Gołuchowski J., Pankowska M., Smolarek M., Ziemba E.: E-learning w szkoleniach pracowników i nauczaniu w szkołach wyższych. Rezultaty międzynarodowych projektów badawczych. [w:] SWO '2004. Katowice 2004, s. 519.
  • http://e-campus.uni.lodz.pl/claroline/.
  • Skwarek T.: E-learning - model nauczania nowej ery, www.oracle.com.
  • www.phpbb.pl.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217383

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.