PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2011 | nr 6 | 25--33
Tytuł artykułu

Środowisko marketingowe polskich sieci handlowych na rynku FMCG

Autorzy
Warianty tytułu
Marketing Environment in Polish Trade Networks on the FMCG Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Przedmiotem prezentowanych treści jest analiza środowiska marketingowego polskich sieci handlowych działających w branży FMCG. Zmieniające się potrzeby i preferencje polskich konsumentów, jak i niestabilność współczesnego otoczenia, w coraz większym stopniu wywierają wpływ na zachowania marketingowe polskich sieciowych firm handlu detalicznego. Podmioty te, (coraz częściej) we współpracy z dostawcami produktów przywiązują coraz większą wagę do zmian otoczenia. Fakty te, wprowadzają istotne zmiany w zachowaniach sieci krajowych i ich podejściu do potrzeb i oczekiwań klienta. Dzięki nim polski konsument znajduje na rynku coraz bogatszą ofertę produktową, wraz z towarzyszącymi jej często usługami dodatkowymi, ale tym samym funkcjonuje on w nowym, otaczającym go środowisku. (abstrakt oryginalny)
EN
The subject content is presented in a marketing environment analysis of Polish retail chains operating in the FMCG industry. Changing needs and preferences of Polish consumers, as well as the instability of the contemporary environment is increasingly have an impact on the behavior of web marketing Polish retail companies. Those entities, (more often) in cooperation with suppliers of products attach increasing importance to environment changes. These facts, introduce significant changes in the behavior of the national networks and their approach to customer needs and expectations. Thanks to the Polish consumer market is getting richer product offering, along with its attendant additional services often, but it functions the same in the new surrounding environment. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
25--33
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Bibliografia
  • Badania marketingowe. Teoria i praktyka: Praca zb. pod red. K. Mazurek- Łopacińskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2005, s. 288-311.
  • T. Domański, P. Bryła, Marketing produktów żywnościowych, PWE, Warszawa 2010, s.195.
  • Komentarze: Bank of America Merrill Lynch przewiduje 3,4 proc. inflacji w styczniu, www.forbes.pl z dn. 7.01.2011.
  • Kompendium wiedzy o handlu pod red. M. Sławińskiej, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008, s. 2.
  • J P. Lambin: Strategiczne zarządzanie marketingowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2001, s.187.
  • R. Niestoja, Zarządzanie marketingiem. Aspekty strategiczne, wyd. Naukowe PWN, Warszawa-Kraków 1998, s. 55.
  • J. Otto A. Olczak, Marketing w handlu i usługach, wyd. Politechniki Łódzkiej, Łódź 2007, s. 21-26.
  • Raport Banku Millenium, Warszawa 2010.
  • N. Piercy: Marketing - strategiczna reorientacja firmy, wyd. Feldberg SJA, Warszawa 2003, s. 33-35.
  • Ł. Stępniak: Konsolidacja rynku detalicznego przyspiesza, ,,Rynek Spożywczy", nr 4/2008.
  • M. Więcka, Study of European Retail by GfK Polonia, eMarketing, sierpień 2010.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217411

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.