PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 17 Discovering patterns in economic data | 285--296
Tytuł artykułu

Segmentation Model with Respect to the Difference in Means

Warianty tytułu
Języki publikacji
EN
Abstrakty
EN
The aim of the paper is to formulate and solve the following segmentation problem. Given is a population described by independent variables: Xl,..., Xn, (both continuous and categorical), the continuous dependent variable Y and the two-level categorical variable a with levels a = 1 and a = 0. Ya=1 and Ya=0 are the means of Y for observations at levels a = 1 and a = 0 , respectively. The goal is to create the segments of the population, described by the independent variables, that the difference in means Ya=1 - Ya=0 is the feature that distinguishes the segments. I. e. the means should be as different as possible between segments and should be similar within the segment. The solution is based on regression trees approach. (original abstract)
Słowa kluczowe
Twórcy
  • Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Bibliografia
  • Breiman L., Friedman J.H., Olshen R.A., Stone C.J., Classification and regresion trees, Wadsworth, Belmont CA, 1984.
  • Ćwik J., Koronacki J., Statystyczne systemy uczące się, WNT, Warszawa 2005.
  • Faraway J., Practical Regerssion and Anova using R, 2002, http//cran.r-project.org/doc/contrib/Faraway-PRA.pgf
  • Koronacki J., Mielniczuk J., Statystyka dla studentów kierunków technicznych i przyrodniczych, WNT, Warsaw 2001.
  • Nong Ye.(red.), The handbook of data mining, Lawrance Erlbaum Associates Mahwah 2003.
  • Wang Y., Witten I.H., Induction of model trees for predicting continuous classes, Proc European Conference on Machine Learning Poster Papers, pp.128-137, Prague 1997.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171217495

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.