Warianty tytułu
The Application of Modern IT Systems in Marketing Management - the Case of Companies Operating in the Domestic and International Markets
Języki publikacji
Abstrakty
Celem artykułu jest ogólna ocena systemów informacji marketingowej przedsiębiorstw funkcjonujących na rynku międzynarodowym na tle firm prowadzących swoją działalność głównie na rynku krajowym. Opisano ewolucję systemów informacji marketingowej przedsiębiorstw oraz przedstawiono wyniki badań empirycznych odnoszące się do poziomu i zakresu zastosowania technologii informacyjnych do wspierania zadań marketingu. Publikacja oparta została na wynikach ogólnopolskiego badania przeprowadzonego z wykorzystaniem ankiety w postaci elektronicznej w 2008 r. przez Katedrę Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na losowo dobranej próbie 1128 przedsiębiorstw posiadających dostęp do sieci Internet. (abstrakt autora)
The paper presents a general overview of marketing information systems applied by international companies as compared with businesses which mainly operate on their home markets. I describe the evolution of marketing information systems and present the results of empirical studies on the extent to which information technologies are applied to support marketing activities. The publication is based on the results of a Polish national survey with the use of electronic questionnaires, conducted by the Marketing Department of Cracow University of Economics from 4 July to 5 September 2008 on a random sample of 1,128 companies with Internet access. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
69--81
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
- Decyzje marketingowe w przedsiębiorstwie [2002], red. J. Mazur, Difin, Warszawa.
- Flakiewicz W. [2002], Systemy informacyjne w zarządzaniu, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Kisielnicki J., Sroka H. [2005], Systemy informacyjne biznesu. Informatyka dla zarządzania, Placet, Warszawa.
- Kotler Ph. [1999], Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa.
- Li E.Y. [1995], Marketing Information Systems in the Top U.S. Companies: A Longitudinal Analysis, "Information & Management", vol. 28(1) Amsterdam.
- Penc J. [2001], Decyzje menedżerskie - o sztuce zarządzania, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa.
- Radosiński E. [2001], Systemy informatyczne w dynamicznej analizie decyzyjnej, PWN, Warszawa-Wrocław.
- Shim J.K., Siegel J.G., Chi R. [1999], Technologia Informacyjna, Dom Wydawniczy ABC, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218071