PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 885 | 95--106
Tytuł artykułu

Sprzedaż bezpośrednia jako forma handlu detalicznego - perspektywy jej rozwoju w Polsce

Warianty tytułu
Direct Selling as a Form of Retailing - the Prospects for Development in Poland
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Celem artykułu jest przestawienie specyfiki sprzedaży bezpośredniej jako formy handlu detalicznego, określenie podstawowych czynników jej konkurencyjności, jej wizerunku w Polsce oraz uwarunkowań jej sukcesu w przyszłości. W analizie wykorzystano założenia i twierdzenie teorii kosztów transakcyjnych i budowy przewagi konkurencyjnej w handlu oraz wyniki badań empirycznych dotyczących stanu sprzedaży bezpośredniej w Polsce (na podstawie wyników badań przeprowadzonych dla firm należących do Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej). Sformułowano wnioski odnośnie do uwarunkowań i perspektyw rozwoju sprzedaży bezpośredniej w Polsce. (abstrakt autora)
EN
The aim of the paper is to present the specifics of direct selling as a form of retailing, the basic factors of its competitiveness, its image in Poland and the factors for its successful development in the future. The basic assumptions and thesis of transaction cost theory and the theory of building sustainable competitive advantage in retailing as well as the results of empirical research in Poland (for the companies belonging to PSSB) have been used. Conclusions about the conditions and prospects for developing direct selling in Poland are formulated in the final section. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
95--106
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Białas M. [2000], Sprzedaż bezpośrednia, czyli zakupy w domu, "Gospodarka Export - Import", nr 26 (331).
  • Heide J.B. [1997], Transaction Cost Analysis: Past, Present, and Future Applications, "Journal of Marketing", Vol. 61, No 4, Chicago.
  • Materiały Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej, Warszawa 2011.
  • Nayyar P.R. [1990], Information Asymmetries A Source of Competitive Advantage for Diversified Service Firms, "Strategic Management Journal", Vol. 11.
  • Public Perceptions of Direct Selling: An International Perspective [2004], Westminster Business School, Research Report 18.
  • Śmigielska G. [2010], Lojalni klienci w kryzysie, "Harvard Business Review Polska", marzec.
  • Śmigielska G. [2008], Wizerunek sklepu w budowaniu pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa handlowego, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie nr 757, Kraków.
  • Tajer S. [1995], Marketing sieciowy, "Handel Wewnętrzny", nr 5-6.
  • Williamson O.E. [1998], Ekonomiczne instytucje kapitalizmu. Firmy, rynki, relacje kontraktowe, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Wydawnictwo Europejskiej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej [2000], FEDSA, wrzesień.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218497

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.