PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 896 | 5--18
Tytuł artykułu

Komunikacyjne zachowania menedżerów i ich współpracowników w aspekcie generowania i wykorzystania wiedzy w wybranych organizacjach Małopolski

Warianty tytułu
The Communication Behaviour of Managers and their Staff in Terms of the Generation and Use of Knowledge in Selected Organisations in Małopolska
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule przyjęto założenie, że w generowaniu i wykorzystaniu wiedzy w organizacjach główną rolę odgrywa komunikacja zespołowa zorientowana na twórcze rozwiązywanie problemów. Zaprezentowano wyniki pilotażowych badań nad zachowaniami komunikacyjnymi ukierunkowanymi na wykorzystanie wiedzy w wybranych przedsiębiorstwach Małopolski. (abstrakt autora)
EN
The article was written on the assumption that team communication focused on creative problem-solving plays a leading role in the generation and use of knowledge in organisations. The results of pilot studies on the use of knowledge-oriented communication behavior in selected companies of Małopolska are presented. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
5--18
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Brzeziński M. [2009], Organizacja kreatywna, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
  • Davenport T.H. [2007], Zarządzanie pracownikami wiedzy, Wolters Kluwer Polska, Kraków.
  • Dawid-Sawicka M. [2008], Zaangażowanie pracowników - czy jest się czym martwić? "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 3-4.
  • Drevet A., Fustier M., Kauffman A. [1975], Inwertyka. Metody poszukiwania twórczych rozwiązań, WNT, Warszawa.
  • Dworczak M., Szlasa R. [2001], Zarządzanie innowacjami i wpływ innowacji na wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa.
  • Gach D. [2000], Gorąca grupa - metoda zespołowego rozwiązywania problemów, Zeszyty Naukowe Akademii Ekonomicznej w Krakowie, nr 534, Kraków.
  • Katzenbach J.R., Smith D.K. [2001], Siła zespołów. Wpływ pracy zespołowej na efektywność organizacji, Dom Wydawniczy ABC, Kraków.
  • Leavitt H.J., Lipman-Blumen J. [1995], Hot Groups, "Harvard Business Review", July-August.
  • Nonaka I., Takeuchi H. [2000], Kreowanie wiedzy w organizacji, Poltext, Warszawa.
  • Parker G. [2007], Zespoły interdyscyplinarne, MT&DC, Warszawa.
  • Potocki A. [2008], Instrumenty komunikacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa.
  • Szwiec P. [2008], Wpływ przywództwa na aktywność twórczą pracowników, "Zarządzanie Zasobami Ludzkimi", nr 3-4.
  • Thomas J.P. [2009], Perswazja i wywieranie wpływu w zarządzaniu, ABC a Wolters Kluwer business, Warszawa.
  • West M.A. [2000], Rozwijanie kreatywności wewnątrz organizacji, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218515

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.