PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 1 | 47--54
Tytuł artykułu

Nowa formuła relacji inwestorskich

Autorzy
Warianty tytułu
Management workshops
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Znaczenie relacji inwestorskich (investor relation - IR) daleko wykracza poza tworzenie i utrzymywanie kanału komunikacji dwustronnej z rynkiem finansowym. Obecnie ambicją korporacji jest przekształcenie IR z instrumentu raportowania o wynikach firmy i komunikacji dwustronnej, w generator wartości firmy. Również i sam rynek postrzega IR jako narzędzie ograniczania ryzyka systematycznego i specyficznego inwestycji finansowej. W efekcie relacje inwestorskie wkroczyły w nową fazę rozwoju, w której znajdują się obecnie, tj. narzędzia informującego o bieżącej wartości firmy i perspektywach jej wzrostu, w sposób aktywny i otwarty. Autorka opisuje etapy rozwoju IR oraz przedstawia modele IR: tradycyjny, nowoczesny, oraz dopiero kształtujący się model docelowy. (abstrakt oryginalny)
EN
The importance of investor relations - IR goes far beyond creating and maintaining bilateral communication with the financial market. At present, corporations aspire to transform IR from a tool used for reporting company results and in bilateral communication into a generator of company value. The market itself perceives IR as a tool of curbing systematic and specific risk of financial investment. As a result, investor relations have entered a new phase of develop-ment, which they are undergoing currently, i.e. a tool used for reflecting a current value of a company and its development prospects in an active and open manner. The author describes the various stages of IR development and pres-ents different IR models: traditional, modem, and only just taking shape of a target model.(original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
47--54
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
Bibliografia
  • Investors on Ris. The need for transporency, Ernst&Young, 2006, www.ey.com/global/.
  • Measures that Matter, Ernst&Young 1997, www.ey.com/global/.
  • Silver D., The IR-PRR nexus, [w:] Cole B.M.(red.), The New Investor Relations, Bloomberg Press, Princeton 2004.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218569

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.