PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 896 | 67--79
Tytuł artykułu

Nowoczesne instrumenty marketingowe wykorzystywane do oddziaływania na odbiorców oferty kulturalnej przez instytucje kultury na rynku Unii Europejskiej

Autorzy
Warianty tytułu
Modern Marketing Tools Used to Influence the Customers of Cultural Offers by Cultural Institutions in the EU Market
Języki publikacji
PL
Abstrakty
We wstępie artykułu zostały zdefiniowane podmioty określane mianem przedsiębiorstw branży kultury. Na podstawie modelu Hirschmanna przybliżono charakterystykę właściwości docelowych grup odbiorców komunikacji marketingowej na rynku kultury. Spośród nowoczesnych narzędzi komunikacji marketingowej z odbiorcami oferty kulturalnej w opracowaniu zaprezentowano siedem grup internetowych instrumentów e-marketingu według kategoryzacji zaproponowanej przez Smitha i Chaffeya. Przedstawiono również założenia i sugestie dotyczące zawartości stron WWW instytucji kulturalnych pochodzące z dokumentu projektu unijnego Minerva EC. W dalszej części artykułu ukazano nowoczesne sposoby wykorzystania przez instytucje kultury telefonii komórkowej w działaniach tzw. marketingu mobilnego. W zakończeniu zwrócono uwagę na istotną rolę, jaką w komunikacji instytucji kultury z rynkiem odgrywają innowacyjne narzędzia opierające się na technologii cyfrowej. (abstrakt autora)
EN
The introduction defines entities that can be considered enterprises of the cultural market. Based on Hirschmann's model, target audiences of communications on these markets are presented. The seven groups of e-marketing tools proposed by Smith and Chaffey are discussed in detail, along with examples of modern tools used in marketing to communicate with customers of cultural offers. These are complemented with a presentation of ideas and suggestions concerning the content of cultural institutions' websites included in a document prepared by the EU project, Minerva EC. The following section examines mobile marketing in cultural institutions' communication. The final section looks at the importance of innovative tools based on digital technology in cultural institutions' communication with the market. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
67--79
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • Colbert F. [2007], Marketing Culture and the Arts, HEC, Montreal.
  • Digital Applications For Cultural And Heritage Institutions [2005], red. J. Hemsley, V. Cappellini, G. Stanke, Ashgate Publ., Aldershot.
  • Haig M. [2002], Mobile Marketing: the Message Revolution, Kogan Page, London.
  • Hill L., O'Sullivan C., O'Sullivan T. [2004], Creative Arts, Marketing, Elsevier, Oxford.
  • Hirschman E.C. [1983], Aesthetics, Ideologies and the Limits of the Marketing Concept, "Journal of Marketing", Vol. 47.
  • Kolb B.M. [2005], Marketing for Cultural Organisations. New Strategies for Attracting Audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera; 2nd ed., Thomson, London.
  • Philips A. [2002], SMS Benefits, "Journal of Arts Marketing", Issue 06, July, 17.
  • Sargeant A., [2009], Marketing Management for Nonprofit Organizations, 3rd ed., Oxford University Press, Oxford.
  • Smith D., Chaffey D. [2008], E-marketing Excellence: At the Heart of E-Business, 2nd ed., Butterworth Heinemann, Elsevier, Oxford.
  • Straubhaar J., Larose R., Davenport L. [2009], Media Now: Understanding Media, Culture, and Technology, Wadsworth Publ. Co, Belmont, Ca.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218645

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.