Warianty tytułu
Języki publikacji
Abstrakty
Najpierw pokrótce scharakteryzowano metodę conjoint analysis, a następnie opisano metodę estymacji badania za pomocą warunkowego modelu logitowego. Dalej sformułowano model optymalizacji cen dla wybranej linii produktów, a następnie zaimplementowano wcześniej wymienione metody do optymalizacji cen linii produktów z rynku piwowarskiego. (fragm. tekstu)
Rocznik
Strony
195--212
Opis fizyczny
Twórcy
autor
- Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
- Bąk A.: Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2004.
- Bąk A.: Mikroekonometryczne metody badania preferencji. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004.
- Bąk A.: Modele wyborów dyskretnych i ich estymacja w programie R. Taksonomia 16. Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2009.
- Dobson G., Kalisz S.: Positioning and Pricing a Product Line. "Marketing Science" 1988, Vol. 7, s. 2.
- Frątczak E., Babiker H., Gach-Ciepiela U.: Analiza historii zdarzeń - elementy teorii, wybrane przykłady zastosowań. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.
- Kopczewska K., Kopczewski T., Wójcik P.: Metody ilościowe w R. Wydawnictwo CedeWu, Warszawa 2009.
- Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych. Red. M. Gruszczyński. Wydawnictwo Oficyna, Warszawa 2010.
- Orme B.: Which Conjoint Method Should I Use? http://www.sawtoothsoftware.com/ download/ techpap/whichmth.pdf, Sequim, Sawtooth Software, 2009.
- Purczyński M.: Modele popytu konsumpcyjnego dla branż piwowarskiej i spirytusowej. Zeszyty Studiów Doktoranckich. Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2009, z. 47.
- Rószkiewicz M.: Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
- SoY., Kuhfeld W.F.: Multinomial Logit Models. http://support.sas.com/techsup/ technote/ ts722g.pdf (2010.09.18).
- Sawtooth Software, Technical paper series. CBC v6.0. The CBC System for Choice-Based Conjoint Analysis, [URL:] http://www.sawtoothsoftware.com/download/ techpap/cbctech.pdf, Sequim, Sawtooth Software, 2008.
- Simon H.: Zarządzanie cenami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
- Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R. Praca zbiorowa. Red. M. Walesiak, E. Gatnar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
- Walesiak M., Bąk A.: Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2000.
- Witryna internetowa programu R. http://cran.r-project.org/web/packages/survival/sur-vival.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218723