PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2010 | Metody i zastosowania badań operacyjnych '10 | 195--212
Tytuł artykułu

Optymalizacja cen linii produktów na podstawie analizy conjoint opartej na wyborach

Warianty tytułu
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Najpierw pokrótce scharakteryzowano metodę conjoint analysis, a następnie opisano metodę estymacji badania za pomocą warunkowego modelu logitowego. Dalej sformułowano model optymalizacji cen dla wybranej linii produktów, a następnie zaimplementowano wcześniej wymienione metody do optymalizacji cen linii produktów z rynku piwowarskiego. (fragm. tekstu)
Twórcy
  • Uniwersytet Szczeciński
Bibliografia
  • Bąk A.: Dekompozycyjne metody pomiaru preferencji w badaniach marketingowych. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2004.
  • Bąk A.: Mikroekonometryczne metody badania preferencji. Uniwersytet Szczeciński, Szczecin 2004.
  • Bąk A.: Modele wyborów dyskretnych i ich estymacja w programie R. Taksonomia 16. Klasyfikacja i analiza danych - teoria i zastosowania. Uniwersytet Ekonomiczny, Wrocław 2009.
  • Dobson G., Kalisz S.: Positioning and Pricing a Product Line. "Marketing Science" 1988, Vol. 7, s. 2.
  • Frątczak E., Babiker H., Gach-Ciepiela U.: Analiza historii zdarzeń - elementy teorii, wybrane przykłady zastosowań. Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2005.
  • Kopczewska K., Kopczewski T., Wójcik P.: Metody ilościowe w R. Wydawnictwo CedeWu, Warszawa 2009.
  • Mikroekonometria. Modele i metody analizy danych indywidualnych. Red. M. Gruszczyński. Wydawnictwo Oficyna, Warszawa 2010.
  • Orme B.: Which Conjoint Method Should I Use? http://www.sawtoothsoftware.com/ download/ techpap/whichmth.pdf, Sequim, Sawtooth Software, 2009.
  • Purczyński M.: Modele popytu konsumpcyjnego dla branż piwowarskiej i spirytusowej. Zeszyty Studiów Doktoranckich. Uniwersytet Ekonomiczny, Poznań 2009, z. 47.
  • Rószkiewicz M.: Narzędzia statystyczne w analizach marketingowych. Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa 2002.
  • SoY., Kuhfeld W.F.: Multinomial Logit Models. http://support.sas.com/techsup/ technote/ ts722g.pdf (2010.09.18).
  • Sawtooth Software, Technical paper series. CBC v6.0. The CBC System for Choice-Based Conjoint Analysis, [URL:] http://www.sawtoothsoftware.com/download/ techpap/cbctech.pdf, Sequim, Sawtooth Software, 2008.
  • Simon H.: Zarządzanie cenami. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 1996.
  • Statystyczna analiza danych z wykorzystaniem programu R. Praca zbiorowa. Red. M. Walesiak, E. Gatnar. Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2009.
  • Walesiak M., Bąk A.: Conjoint analysis w badaniach marketingowych. Akademia Ekonomiczna, Wrocław 2000.
  • Witryna internetowa programu R. http://cran.r-project.org/web/packages/survival/sur-vival.pdf.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218723

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.