PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
Czasopismo
2013 | nr 2 | 12--17
Tytuł artykułu

Łączenie podejść metodycznych w badaniach strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych

Warianty tytułu
An Integrated Methodological Approach to Analysing the Marketing Strategies of Polish Companies in International Markets
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W artykule zaprezentowano problemy integracji podejść metodologicznych w badaniach strategii marketingowych. Zawarto w nim refleksje nad projektowaniem i realizacją konkretnego projektu badań nad strategiami marketingowych polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Artykuł zawiera ogólną, syntetyczną prezentację podejścia, które można określać mianem zintegrowanego. W dalszej części nawiązano do metodologicznych aspektów łączenia podejść metodologicznych w rozwiązaniu konkretnych problemów badawczych, w tym odnoszących się do eksploracji i eksplanacji strategii marketingowych polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych. Ostatnia część artykułu ma charakter empiryczny i zawiera egzemplifikację problemu, czyli fragment wyników badań internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw. W części tej zwrócono uwagę na efekty badań prowadzonych za pomocą odrębnych ścieżek metodycznych. Na zakończenie przedstawiono ocenę doświadczeń badawczych w zakresie integracji podejść metodycznych. (abstrakt oryginalny)
EN
The paper presents the problem of integrating methodological approaches in analysing marketing strategies. It presents commentaries related to designing and implementing the actual research project which analyses the marketing strategies of Polish enterprises in international markets. The paper describes a general and synthetic approach that may be referred to as an integrated approach. The further part of the paper refers to the methodological aspects of integrating different approaches in solving specific research problems including an analysis of the marketing strategies adopted by Polish companies in international markets. The last part of the paper presents the empirical conclusions of the study - the selected results of the analysis of the internationalization of Polish companies. This part of the paper gives attention to the results of studies based on different methodological paths. The final part of the paper presents an assessment of research experience in the area of integrating methodological approaches. (original abstract)
Czasopismo
Rocznik
Numer
Strony
12--17
Opis fizyczny
Twórcy
  • Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Bibliografia
  • P. Chlipała, Ocena strategii polskich eksporterów na rynkach zagranicznych w świetle badań etnograficznych - studia przypadków. W: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, J.W. Wiktor, P. Chlipała (red.), PWE, Warszawa 2012, s. 206-220.
  • P. Chlipała, Pomiar i ocena strategii marketingu międzynarodowego - metodyka projektu badawczego. W: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, J.W. Wiktor, P. Chlipała (red.), PWE, Warszawa 2012, s. 85-96.
  • M. Hammersley, Troubles with Triangulation. In: Advances in Mixed Methods Research, M.M. Bergman (ed.), Sage, Los Angeles 2008, s. 23.
  • B. Johnson, R. Gray, A History of Philosophical and Theoretical Issues for Mixed Methods Research. In: Sage Handbook of Mixed Methods in Social & Behavioral Research, A. Tashakkori, Ch. Teddlie (eds.), Sage, Los Angeles 2010, s. 90.
  • K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska, Rozwój badań marketingowych - w kierunku nowych podejść i kontekstów badawczych związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstwa. W: Badania marketingowe - metody, nowe podejścia i konteksty badawcze, K. Mazurek-Łopacińska, M. Sobocińska (red.), Wyd. UE we Wrocławiu, Wrocław 2011, s. 19.
  • A. Sagan, Badania marketingowe. Podstawowe kierunki, Wyd. AE w Krakowie, Kraków 2004, s. 14.
  • D. Silverman, Interpretacja danych jakościowych, Wyd. Naukowe PWN, Warszawa 2007, s. 56-62.
  • Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, J.W. Wiktor, P. Chlipała (red.), PWE, Warszawa 2012.
  • Ch. Teddlie, A. Tashakkori, Foundations of Mixed Methods Research. Integrating Quantitative and Qualitative Approaches in the Social and Behavioral Sciences, Sage, Los Angeles 2009, s. 85-86.
  • The Marketing Strategies of Polish Companies in International Markets, J.W. Wiktor, P. Chlipała (eds.), PWE, Warsaw 2012.
  • A. Żbikowska, Strategie wejścia polskich eksporterów na rynki zagraniczne. W: Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw na rynkach międzynarodowych, J.W. Wiktor, P. Chlipała (red.), PWE, Warszawa 2012, s. 118-133.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218817

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.