PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 71 | 190--195
Tytuł artykułu

Badania jakościowe w procesie rozwoju opakowania

Warianty tytułu
Marketing Research in the Process of Package Development
Języki publikacji
PL
Abstrakty
W dobie intensywnej konkurencji rynkowej (gdzie konkurowanie jakością i ceną często nie przynosi zamierzonych rezultatów) efektywnym narzędziem przewagi konkurencyjnej, głównie na rynku artykułów konsumpcyjnych, może stać się opakowanie. Obecnie szczególnego znaczenia nabiera wykorzystanie opakowań jednostkowych jako podstawy innowacyjności produktu. Rozważania wskazują na celowość przeprowadzania badań opakowań jednostkowych produktów na poszczególnych etapach procesu wprowadzania produktu częstego zakupu na rynek, przy wykorzystaniu jakościowych badań marketingowych ze względu na fakt, iż stanowią one cenne i pożądane wskazówki, dotyczące zaprojektowania warstwy wizualnej opakowań, tak ażeby w maksymalnym stopniu kreowała pozytywny obraz opakowanego produktu i odpowiadała wizerunkowi idealnego opakowania dla danej kategorii wyrobu. (fragment tekstu)
EN
Intensity of competition on the market (particularly on FMCG market) and introduction of new products into the market brings about an increase in importance of consumer packaging (that exerts an essential influence on customer decisions). Design process of a consumer package for new product should be usually proceeded by many tests on its visual appearance including shape, color, decoration, information placed on it and also applied material and construction. The marketing researches for developing new package should be correlated with process of development of innovation. Qualitative research (mainly focus and marketing tests) have particular meaning in methodology of research of packages. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
190--195
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Badania marketingowe, red. K. Mazurek-Łopacińska, Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu, Wrocław 2002, s. 303.
  • Sudoł S., Szymczak J., Haffer M., Marketingowe testowanie produktów, PWE, Warszawa 2000, s. 214.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218967

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.