PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2006 | nr 71 | 208--213
Tytuł artykułu

Wrażenie i percepcja w badaniach marketingowych

Warianty tytułu
Intentions and Perception in the Marketing Research
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niepowodzenia nowych produktów na rynku spowodowane są w znacznym stopniu brakiem pełnego rozpoznania tzw. części "miękkich elementów" relacji produkt-konsument (głównie indywidualny) bądź też brakiem nadania odpowiedniej wagi identyfikowanym elementom relacji w procesie formułowania programów i strategii w fazie komercjalizacji i wprowadzania produktu na rynek. Problem ten jest szczególnie ważny w analizie zasobów informacyjnych oraz definiowaniu potrzeb informacyjnych, które w decydującym stopniu przesądzają o powodzeniu realizowanej strategii wprowadzania produktu. (fragment tekstu)
EN
The aim of this paper is to present the consideration about perception, and its role in the marketing and market research. The measuring of intentions, preferences and changes in consumers behavior, plays nowadays a pivotal role. The results of authors consideration provide a more clear understanding of the decision making mechanism through which the customer chose/buy/use a product. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
208--213
Opis fizyczny
Twórcy
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
  • Akademia Ekonomiczna w Poznaniu
Bibliografia
  • Antonides G., van Raaij W.F., Zachowanie konsumenta. Podręcznik akademicki, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2003, s. 123-294.
  • Falkowski A., Tyszka T., Psychologia zachowań konsumenckich, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2001, s. 19-20.
  • Maruszewski T., Psychologia poznania. Sposoby rozumienia siebie i świata, Gdańskie Towarzystwo Psychologiczne, Gdańsk 2003, s. 32-75.
  • Sternberg R.J., Psychologia poznawcza, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 2001, s. 97-130.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171218971

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.