PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2007 | nr 3 | 71--75
Tytuł artykułu

Mechanizm izolacji

Warianty tytułu
Isolating mechanism
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Problematyka dotycząca źródeł zróżnicowania efektów działalności przedsiębiorstw stanowi przedmiot zainteresowania badaczy nauk ekonomicznych i zarządzania. Użyteczną teorią, ułatwiającą wyjaśnienie fenomenu długookresowej przewagi konkurencyjnej, jest koncepcja mechanizmu izolacji. Autorzy starają się określić czynniki pozwalające na powstawanie mechanizmu izolacji w zakresie wyrównywania się wyników działalności przedsiębiorstw, oraz - na podstawie badań - empirycznie zweryfikować przyjęte założenia. (abstrakt oryginalny)
EN
The issues of the sources of the diversified impact of enterprise activities are of interest to the economic and management researchers. One of the useful theories, which helps to explain the phenomenon of a longterm competitive advantage, is the concept of isolating mechanism. The authors try to determine the factors that make it possible for an isolating mechanism to emerge where the results of enterprise operations become even, and to verify their assumptions on the basis of empirical research. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
71--75
Opis fizyczny
Twórcy
Bibliografia
  • Barney J.B., Gaining and sustaining competitive adventage, Addison-Wesley, New York 1997.
  • Dierckx I., Cool K., Assets stock accumulation and sustainability of competitive adventage, "Management Science" 1989, Vol. 35, No. 12.
  • Grant R.M, Contemporary Strategy Analysis. Concepts, Techniques, Applications, Blackwell Publisher, Oxford 2002.
  • Kornacki J., Ćwik J., Statystyczne systemy uczące się, Wydawnictwo Naukowo-Techniczne, Warszawa 2005.
  • Rószkiewicz M., Metody ilościowe w badaniach marketingowych, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2002.
  • Rumelt R.P., Theory, strategy and entrepreneurship, [w:] pod red. Teece D.S., The competitive challenge: Strategies for industrial innovation and renewal, Ballinger, Cambridge MA, 1987.
  • Verdin P.J., Williamson P.J., Core Competences, Competetitive Adventage and Market Analysis: Forging the Links, [w:] pod red, Hamel G., Heene S., Competence-based competetion, John Wiley&Sons, Chichester 1994.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219021

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.