PL EN


Preferencje help
Widoczny [Schowaj] Abstrakt
Liczba wyników
2012 | nr 8 | 11--14
Tytuł artykułu

Badania modeli zrównoważonego biznesu w warunkach polskich - wybrane aspekty

Warianty tytułu
The Researches of Sustainable Business Models in the Polish Conditions - Selected Aspects
Języki publikacji
PL
Abstrakty
Niejasny obraz rynku i dynamika jego zmienności wpływają na utrudniony proces tworzenia modeli biznesu kreujących wartość, zabezpieczających przed destrukcją wartości i gwarantujących ciągłość prowadzenia biznesu. W obecnej rzeczywistości gospodarczej przedsiębiorcom może pomóc budowa modeli biznesu wykorzystujących koncepcję równoważenia w decyzyjnych procesach zarządczych tzw. modeli zrównoważonego biznesu. Celem artykułu jest przedstawienie wybranych wyników badań przedsiębiorstw odpowiedzialnych społecznie, które, dążąc do budowy długoterminowej wartości, realizują cele biznesowe oparte na zasadach równoważenia za pośrednictwem modeli zrównoważonego biznesu. Zakres artykułu obejmuje badania polskich przedsiębiorstw i ich interpretację wraz z wybranymi zaleceniami strategicznymi dla przedsiębiorców. (abstrakt oryginalny)
EN
The vague image of the market and his changeability dynamics affect to the hampered formation process of the creating the value business models, protecting the value destruction and guaranteeing the business continuity management. A build of business models with using the concept sustainability can help entrepreneurs in the current economic reality in decision-making processes. Author presented results of researches the sustainability business models. The range of the article includes researches the sustainability business models of Polish enterprises and their interpretation, with strategic recommendations for entrepreneurs. (original abstract)
Rocznik
Numer
Strony
11--14
Opis fizyczny
Twórcy
  • Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej
Bibliografia
  • C. KIDD, The Evolution of Sustainability, "Journal of Agricultural & Environmental Ethics" 1992, no. 1, s. 1-26.
  • G. SVENSON, G. WOOD, M, CALLAGHAN, A Corporate Model of Sustainable Business Practices: an Ethical Perspective, "Journal of World Business" 2010, vol. 45, issue 4, s. 338.
  • M. YUNUS, B. MOINGEON, L. LEHMANN-ORTEGA, Building Social Business Models: Lessons from the Grameen Experience, "Long Range Planning" 2010, vol. 43, issue 2-3, s. 308-325.
  • A. JABŁOŃSKI, Modele biznesu w sektorach pojawiających się i schyłkowych, Tworzenie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa opartej na jakości i kryteriach ekologicznych, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej, Dąbrowa Górnicza 2008, s. 19.
  • A. JABŁOŃSKI, Badania modeli biznesu kreujących wartość, w: R. KRUPSKI (red.), Metody badań problemów zarządzania strategicznego, "Prace Naukowe Wałbrzyskiej Wyższej Szkoły Zarządzania i Przedsiębiorczości", t. 17, Wydawnictwo WWSZiP, Wałbrzych 2012, s. 293.
Typ dokumentu
Bibliografia
Identyfikatory
Identyfikator YADDA
bwmeta1.element.ekon-element-000171219101

Zgłoszenie zostało wysłane

Zgłoszenie zostało wysłane

Musisz być zalogowany aby pisać komentarze.
JavaScript jest wyłączony w Twojej przeglądarce internetowej. Włącz go, a następnie odśwież stronę, aby móc w pełni z niej korzystać.